måndag, augusti 06, 2007

Nu kan jag inte hålla mig längreeeeee...

...jag bara måste blogga lite :-)

Vi kom hem från semestern förra veckan men jag tycker inte jag haft tid att maila och blogga och sådant. Men nu har jag en liten, liten stund över och kastar mig genast över datorn.
Vad skall jag skriva om då?
Jag tror, jag tror, att jag skall gnälla.

Saker att vara irriterad på:
  • Vad f*n menar sommarvärmen med att komma nu när jag börjar jobba?
  • Jag började jobba idag. Hur kul är det - oavsett väder?
  • Nytt hål i avgasröret på skräpSaaben.
  • Varför, varför var Hammarby tvunget att förlora på övertid mot tabellsladdisarna Örebro, på övertid, i söndags? (två dagar sedan men fortfarande extremt irriterande... på övertid liksom)
  • Att vågen nu efter semestern visar på 73 kilo, trots att jag lovat mig själv att aldrig mer väga mer än 70 kilo. Visserligen är dagens notering med kläder på, men jag lovar - det jag har på mig nu väger aldrig över 3 kilo...
Listan kan förmodligen göras oändlig, men nu börjar min tid rinna ut. Kanske borde jag, som motvikt, tillverka en positiv lista den närmaste tiden. (Fast det är ju sällan lika roligt som att gnälla :-)
Nu skall jag dock försöka uppfinna nåt ätbart av resterna i kylen.
Tjolahopp!

3 kommentarer:

  1. HEj! KUL med ett blogginlägg från dig. MEN du Jeans kan va tunga.... Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att du är tillbaka, jobbigt när du tar semester från bloggandet, då vet jag ju inte längre vad som händer med familjen E!!

    SvaraRadera
  3. Maria: Tack för försök till positivt tänkande och visst väger jeans en del. Men inte tre kilo! Tyvärr.

    SvaraRadera