fredag, augusti 17, 2007

Är mitt liv patetiskt?

Jag konstaterar bara att trots att barnet gått och lagt sig så sitter vi, två ganska vuxna människor, en fredagkväll och tittar på en barnfilm (Shrek). Och då har vi ändå sett den förut.
Men vi orkar inte göra nåt annat, kreativt alternativt konstruktivt, nu. Och zappa är ju ingen ide (det skulle jag kanske, kanske orka) för det är ännu sämre på alla andra kanaler.
Som om inte det räckte sitter jag nu och äter upp barnens kakor.
Jag som borde tänka på vikten.
Fast jag TÄNKER ju på den. Men ungefär där hejdar det sig.
Kakorna är i alla fall perverst goda. Sirapskakor bakade i Vingåker. Prova om ni får chansen.

Mmmm...

Bläddrade i nya Biltemakatalogen idag förresten och häpnade över utbudet på racinginspirerade mätare och switchar. Och halvcoola racingpedaler. Jag förstår inte vad som hänt? Håller Svensson junior på och instrumenttrimmar sin bil? Tyvärr fanns dessa nyheter inte på hemsidan så jag kan inte visa.
De hade till och med varvräknare med shiftlight. Finns det så många som vill ha det att det säljs på Biltema? Jag fattar ingenting.

Nu skall jag gå och läsa "På Y-fronten intet nytt : eller jakten på den nya mansrollen".
Natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar