fredag, augusti 24, 2007

Hur tänker du nu?

21.00 i vårt hushåll ikväll:
"Nu går jag och stänger garaget, sedan kommer jag och tvättar håret på dig." Pappan försöker få något att hända och barnet i säng någon gång.
"Men, jag vill ju bada mera..." Barnet som redan badat enochenhalv timma protesterar.
"Ja, men pappa måste få duscha nu, han orkar snart inte vara uppe längre." Mamman försöker finna pedagogiska motargument.
"Men, varför måste pappa duscha nu då?"
"Ja, han vill väl det..." Vad svarar man?
"Skulle inte vi jobba imorgon?" Underförstått: Jobba med taket på huset och byggnadsställningar och sådant.
"Joo, vadå då?"
"Jamen då kan han väl lukta illa?"

Slutsats: Slöseri att duscha ikväll om man ändå tänkt svettas och smutsa ner sig imorgon.
Kan man argumentera mot logiken i detta?

Sedan vill hon att jag fotar hennes rynkiga fötter igen.

2 kommentarer:

  1. Haha,, ja du,, ibland går ej allt ihop,, *s
    Ja, blogg va ju kul,, än så länge,, *s
    Kramens fr fujllproppad fredags soffis

    SvaraRadera
  2. Hahaha =) Var glad att du har en tjej som är begåvad! Jag brukar säga att det är sängen som man inte vill ska bli smutsig heller...

    SvaraRadera