torsdag, augusti 16, 2007

Imorse såg det fortfarande aptitligt ut...

...men nu har blommorna tappat färgen och spriten som skulle bli svagt rosa har antagit en märklig färg.

Vi får se hur detta slutar.

Fotbollen (igen - obegripligt tjatigt med alla dessa matcher nu var och varannan dag) mot norska Fredrikstad slutade OK. Om Hammarby gör bra ifrån sig på bortaplan vill säga.
Jag skall sluta bry mig om fotboll tror jag. Jag levde ett ganska långt och harmoniskt liv innan jag flyttade hit upp och började gå på fotboll och nu kan jag inte ens gå på matcherna längre i någon större utsträckning. Så varför sitta här och hetsa upp sig i onödan?
Sluta bry sig bara. Det vore ju det bästa :-) (jag är nog fortfarande sur sedan i måndags)
Nu ska jag strax gå och nanna.
Strax innan nio ikväll hade vi ett kort strömavbrott som stängde av datorn (och alla annan elektrisk utrustning) på ett obehagligt abrupt sätt. Nu startade den visserligen igen och förefaller fortfarande fungera hjälpligt, men vi blev ändå irriterade på det j**la närbolaget som först haft ett planerat avbrott under dagen och sedan ändå utsätter oss för sådant här trams.
Nu måste någon klättra ner i källaren, igen, och sätta igång vattenpumpen, igen...

Men nu hittade jag nyss det här, och ber om ursäkt för alla elaka tankar och hoppas att det slutar så bra det kan. Det hade varit alldeles lugnt att vara utan ström en stund till. Okej?

NU skall jag gå och nanna, jag slår på pumpen imorgon.

1 kommentar:

  1. Håller med om att ljung-brännvinet inte i just det skedet ser så aptitligt ut. Tänkte inte ens på sambandet mellan skärmflygaren och strömavbrottet...Men nu när du skriver det är det ju självklart.

    SvaraRadera