onsdag, augusti 22, 2007

Tant?

Jag hade för första gången på evigheter kjol på mig när barnet kom uppvinglande imorse.
Hon satt sedan i soffan och såg mig gå förbi och sade eftertänksamt: "Mamma, du ser ut som en tant!"
Första spontana reaktionen var att gå och byta om, men jag besinnade mig och tänkte att det är bara för att det är ovant. Eller för att hon hörde mig säga att hon såg ut som en tant häromdagen.
Men det gnager ju ändå.
Ser jag ut som en tant?

Nova fotade nu ikväll när jag kom hem: Med väskan i tanthöjd, vy över den tantbreda baken och glasögonen på nästippen med tantblick.
Nu är ju hon kanske inte världens mest framstående fotograf, förarbetet är inte särskilt gediget och jag är garanterat världens sämsta modell...
Men nu får ni chansen att avgöra själva. Ser jag ut som en tant?
Ni behöver inte berätta om ni inte vill.

3 kommentarer:

  1. Nä, du ser ej ut som en tant,, asg Trodde dom hade beiga rockar? *fniss
    La till dig i min blogglänk lista nu
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kanske lite tant över väskbilden...du har iallafall rätta taget om väskan *asg* Snygg kjol för övrigt!

    SvaraRadera
  3. Hej! Förutom väskan NEJ INTE TANT!! Kram

    SvaraRadera