torsdag, augusti 09, 2007

Blivande toppendag?

Först ville den lilla människan inte vakna när jag skulle väcka henne. När jag sedan fick se en liten hare sitta och knapra klöver på vår gräsmatta ropade jag på henne - "Nova, det är en gullig kanin på gräsmattan, vill du se?" - med taktiktanken att det skulle få upp henne ur sängen.
Det fick det.
Tyvärr var det så oerhört intressant att hon vägrade lämna fönstret förrän kräket försvann - tjugo minuter senare. Sedan åts gröten långsamt och omständigt och när det var dags för påklädning hade det f*rbannade kräket på gräsmattan kommit tillbaka och det tog ju ytterligare en kvart innan han försvann igen. Jag skall klippa bort all klöver ikväll!
Sena kastar vi oss tillslut in i bilen, dånar ned i industriområdet och hamnar bakom en lastbil.
I nästa t-kors kommer en annan lastbil och det blir lite trångt.
"Men, vad göör han!" Säger klentrogen personbilschaufför, dvs jag.
"Fort, i med backen, i med backen...." Tänker stressad personbilschaufför.
*bump* Färdigtänkt.
"Maammaaa, varför gör han så?" Alltid frågvis fyraåring.
"Inte faan vet jag, och nu drar han också!" Inte så pedagogisk mamma trampar gasen i botten.

Nåja, sent om sider kom jag till jobbet, men sådana här dagar brukar ju inte vilja hejda sig. Därför vågar jag nu nästan inte göra någonting - för det kommer förmodligen att gå åt helvete i alla fall!

Jag återkommer senare...

3 kommentarer:

  1. Hm, vicken dag! Gissar att S inte återkom till dig ang. skadeanmälan-pappret...Jag ska kolla upp det under dagen... Annars är det Me & I den 22/8. Grymt snygga kläder denna gång...blir till att spara pengar.

    SvaraRadera
  2. Men gillar du inte söta kaniner? ;)

    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Hej! Va kaniner som är så söta och FLER BLIR DOM ;) (ska jag säga hehe). Ska försöka hinna skriva en sån krönika nån gång,,,, Kram

    SvaraRadera