söndag, oktober 11, 2009

Temavecka "grön och vit" #5

Under Novas dans i dag var jag på affären och tilläggsshoppade lite mat.
Jag köte också Turkiskt bomullsgodis, som jag gått och sneglat på i ett par års tid i den affären. Vad är det och hur smakar det? Nu ville jag veta.
Därefter gick jag en sväng i centrumet och letade något grönvitt.

Jag hittade en skylt med Jordbros (eller om det är Haninges,
eftersom Jordbro inte är egen kommun) vänorter.

Pargas (Finland), Haapsalu (Estland), Ishöj (Danmark), Formio (Italien) och Krokom (Sverige).
Därmed hade jag uppfyllt den grönvita kvoten för dagen.
När jag kom hem tvingade jag alla att prova bomullsgodiset.
Det ser ut som bomull, men smakar mera som sockervadd, kan jag meddela alla tveksamma. Det var inte äckligt och inte så jättegott heller (om man inte har en craving för sockerkvadd, förstås). Men nu vet jag!
Det känns bra.

Edit: Nu har jag googlat på Haninges vänorter och kan meddela alla intresserade att det i Finland skett en kommunsammanslagning där de tidigare kommunerna Houtskär, Iniö, Korpo, Nagu och Pargas bildat nya kommunen Väståboland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar