fredag, oktober 23, 2009

Extraordinära händelser

Eftersom resten av familjen åkt till Fårö över helgen hade jag inte så bråttom hem från jobbet, utan passade på att svänga förbi IKEA för att försöka ersätta en del förolyckade skålar till hemmet.
Det gick ganska bra.
Men man häpnar ju över att så många fler än man själv uppenbarligen saknar ett liv och tillbringar fredagskvällen på IKEA.
Utöver skålarna, värme- och kronljusen samt några pennor till barnet gjorde jag det som ser ut som dagens fynd.

Färdigknutna sidenband att hänga julkulorna i.

Mycket snyggare och hållbarare också, hoppas jag.
När det var dags att passera kassalinjen så var det helt galet många och långa köer.
Då, då skedde denna veckas (månads kanske t o m) mirakel. Jag ställde mig i rätt kö. Den gick fortare än alla andra köer inom synhåll.
Obegripligt, jag kan nästan inte hantera det. Har aldrig hänt förr. Kommer troligen inte att hända igen.
Idag skiftade verkstaden dessutom sommardäcken till vinterdäck när bilen ändå var inne på service. Det betyder att jag kommer att ha vinterdäck på när första snön kommer. Har aldrig hänt förr. Kommer troligen inte att hända igen.
Mirakel.

2 kommentarer:

  1. Du köpte väl en lott denna dag?

    SvaraRadera
  2. MvH Denise :-) inte så anonym alltså :-)

    SvaraRadera