onsdag, oktober 28, 2009

Min nya väska

Jag köpte i somras en ny jättefin, supervadderad fotoryggsäck då jag tänkt jag skulle ha en mindre handväska för några få typiska handväskdetaljer (som plånbok, snorpapper, sminkväska vid behov, plåster, penna, läppbalsam, ungefär...) och en ryggsäck för kamera och lite tillbehör.
Istället för att bära runt allt i handväskan, med havererade bärhandtag (pga vikten) och lite oskyddad kamera (pga brist på vaddering) som följd.
Det gick så där.
Jag köpte en liten, söt, svart väska som jag använt en gång.
Strax därefter impulshandlade jag en lite större Puma/Ferrarihandväska som lätt rymmer min kamera och dessutom var ursnygg.
Jag har därmed använt ryggsäcken typ en gång...
Men den där ursnygga väskan (Jag har väl visat den på bloggen? Annars måste jag göra det.) vill jag ju kunna använda länge, och då den är vit känns hösten/vintern som en dålig tid som förstör ursnygga väskor.
Efter att ha resignerat och insett att jag är en tjej med kameran i handväskan så var det bara att leta väska som rymmer kamera också.
Helst ville jag ju ha den innan Londonresan också.
Hittade en lätt vadderad väska som är gjord för att använda som kombinerad hand/elektronikväska.
Det var svårt att välja färg och det var svårt att få en bild av färgerna inuti. Den med snyggast utsida föreföll dock att vara orange inuti. Inte min kulör. Och svart är ju gångbart, men tråååkigt.
Så det blev en mesgrå.
Som jag beställde i fredags och den dök upp hos det lokala DHL-ombudet i måndags kväll. Topp!

Verkar ganska funktionell. Kanske lite liten. Inte så superhet, heller...
Eller som min kära man sa när jag visade upp den "den ser ut som något man har blöjor och nappflaskor i".

Jag får återkomma med en utvärdering.
Imorgon kväll lättar jag och min mamma till London för ett litet weekendäventyr. Jag lovar att hårdtesta väskan och försöka mobilblogga lite.

2 kommentarer:

  1. Snygg väska! Jag borde också köpa en väska, kan ju inte bära omkring med kameran i handväskan, inte bra... Jag hoppas att ni får en härlig tripp till London!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du och mamman får en rolig weekend!! :) Snygg väska, får man fråga var du hittat den? Jag är på jakt...

    kraaam /K

    SvaraRadera