söndag, oktober 25, 2009

Kreativitetsoverload

Nu är helgens scrapträff över och det har varit två fantastiska dagar med massor av trevliga, kreativa människor. Förstås =)
Så nu bara bubblar man av lust och idéer. Tyvärr så är jag uppbokad varenda kväll i en veckas tid och över nästa helg är vi i London, så jag tror att den värsta kreativiteten hunnit gå över innan jag hinner använda den tyvärr...

Bild från idag som frontar ett av dagens fynd, linjal från Tim Holtz med metallinlägg som gör att man kan skära med skalpell utan att fastna i plasten. Men eftersom den ju är i plast, med tydligt rutmönster, ser man ändå vad man gör.
Det bästa av två världar och något jag undrat i över 25 år (sedan jag började jobba med skalpell och linjal under min grafiska utbildning) varför ingen uppfunnit förut.
Varför jag inte omsatte den idén själv kan man ju undra...
Men nu finns den! Dessutom med små hål om man vill rita små prickar eller sticka små hål på bestämda avstånd. Min kostade 75:- och det känns som väl investerade pengar.

Layouter?
Ja, några har jag gjort - nu skall jag bara scanna in dem. Innan nästa träff helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar