tisdag, oktober 13, 2009

Space flight extraordinär

Söndag eftermiddag och lugnet börjar lägga sig i huset.
Mamman hänger tvätt, pappan försöker få veden i kakelugnen att ta sig - för andra gången. Barnet fixar med några stolar.
Barnet: Så, nu kan man få åka med mig till rymden! Vem vill åka med mig till rymden, mamma, vill du åka med mig till rymden, pappa, du kan få åka med mig till rymden, nu kan man åka med mitt rymdskepp till rymden.
Mamman: Tjae, jag hänger ju tvätten nu…
Pappan: Nja, jag håller ju på med veden…
B: Men vill ingen åka med mig till rymden, pappa kan inte du åka med mig till rymden pappa?
P: Ja, jo okej då, jag måste ju ändå sitta här medan jag tänder på…

Ja, så trevligt har vi det hemma =)

1 kommentar:

  1. Haha, låter som en härlig kväll! Hälsa Nova att jag gärna åker med henne till rymden :)

    Du har inte ångrat dig om söndag?

    kraaaaaaaaaaam /K

    SvaraRadera