måndag, oktober 26, 2009

Dinosauriernas tid

Just nu är det den torra och fnasiga hyns period. Särskilt på jobbet.
Man känner sig som ett hårdhudat urtidsdjur.
En skräcködla, faktiskt.
För att hjälpa upp situationen där min vanliga hudkräm just hållit på att ta slut, kom jag på att jag hade en förpackning lotion som bara stod.
Och den måste ju vara perfekt. För det sa säljaren.
=)
Egentligen var det en nagelputsgreja med silke på som han sålde in - men i förpackningen fanns också världens mest fantastiska lotion.
Jag minns inte längre vad det var som var så fantastiskt bra, men jag minns att det tog betydligt längre tid än den utlovade minuten för honom att beskriva dess många förträffligheter.

Ser den inte alldeles väldigt effektiv ut?

På baksidan upptäckte jag idag (Så fort man tar saker ur sin förpackning så händer det grejer!) att den är "approved by the Israeli Ministry of Health". Då måste den ju vara bra...
Den är dessutom (som om det innan inte vore nog) "made in the Holyland". Aha, tillverkad i det heliga landet av produkter från Döda havet! Hur bra måste inte denna vara?
Jag kommer förmodligen att hela mig själv bara genom att hålla i flaskan från "Holy land".

Nu ska jag använda den regelbundet på jobbet så får vi se hur bra den är.

Och apropå dinosaurier - har ni sett Sarah Sheppards braiga böcker om dinosar?
Vi har den ena som i perioder lästs väldigt flitigt.
På hennes hemsida finns en fantastisk sida med dinosaurier som du kan skriva ut och färglägga själv. Måste provas om ni inte redan testat.

Nu är det gonatt, känner jag.
Gonatt!

1 kommentar:

  1. Och det berättar du för mamman med åtminstone en dinobesatt unge, love it! Bilderna kommer skivas ut på löpande band. Böckerna har jag kikat på, något för tomten kanske...

    Förväntar mig en utvärdering av mirakelkrämen från detr heliga landet *impressive*

    SvaraRadera