torsdag, september 29, 2005

Hoppsanhejsan

Nu verkar det som om veckan också snart försvunnit.
Jag har knåpat med mina jobbansökningar och haft mig denna vecka. Men hör och häpna - jag har blivit antagen till nån sorts arbetsmarknadsåtgärd i samarbete med näringslivet. Känns ganska bra - det är i alla fall fyra veckors inrutad tillvaro. Lyckas man sedan under denna tid hitta ett företag som kan tänka sig att ta sig an en mot att man trimmas in där medan FK betalar ersättningen så kan det ju rentav sluta med ett jobb. Men DET skall man kanske inte hoppas för mycket på - då blir man väl bara besviken. Men upplägget känns rimligt i alla fall så det är värt att prova tycker jag.
Annars då?
Jag har lyckats bryta mig in på dagisets hemsida som jag visst blivit ansvarig för. Lyckligtvis har jag också lyckats genomföra några små men nödvändiga förändringar som gör att jag kan sova bättre om natten. Men nåt större vågar jag mig inte på - jag är ju ganska rudis på sånt och den är gjord med css och det fattar jag inget av. Men alltid lär man sig väl nåt av att hålla på.

När jag drog igång den här bloggen tänkte jag att jag skulle ägna en hel del bokstäver åt att vara bitsk och elak och gnälla över allmängiltiga saker i vardagen (som idioterna som parkerar på familjeparkeringen på ICA utan att ha familjen med sig), på TV, i tidningen osv.
Nu har det visat sig att jag oftast sitter här så sent att huvudet fullkomligt tömts på alla intressanta tankar och dessutom hinner jag aldrig titta på TV - så hur skall jag då kunna gnälla på TV-programmen?
Fast Natachas tuttar har jag hunnit se - maken tittade på Paradise Hotel ett par kvällar förra veckan vilket var helt otippat. Då var jag ju tvungen att kolla vad det var som lockade - och det stod ju plötsligt klart när hon kom i bild :-)
Man förstår att de ändrade reglerna i den veckofinalen för att öka hennes chanser att stanna. Hade hon fått åka hade ju tittarsiffrorna rasat omgående.

Kolla - nu börjar jag komma igång med gnällandet fast klockan är midnatt.
Vad skall jag mer gnälla på då...
Att klockan är midnatt och jag fortfarande sitter här kanske istället för att sova. Fast det är ju bara mitt eget fel förstås :-)

Jag skulle också kunna gnälla på det här:










Det är min lilla solstråle som gjort inbrott i min necessär och tagit mitt läppstift, kletat runt med det ÖVERALLT och dessutom smält bort det med hjälp av varmvatten :-)
Det var inte lättstädat!
Snygg tjej va?

Förresten, till nåt helt annat, har ni sett det här?
Först tyckte jag att förslaget var ganska onödigt men ju mer jag tänker på det så är det ju faktiskt rätt. Varför är det nästan bara män på trafikskyltarna? Klart att det finns värre saker att oroa sig över men principen är ju rätt.
(jag har blivit något av en rödstrumpa på gamla dar - Novas tillblivelse fick mig att tänka mer på hur samhället ser ut och särskilt för unga tjejer förstås.)
Vore schysst med lite visuell jämlikhet i trafiken.

Nä, nu skall jag väl gå och nanna - vaknar solstrålen fem imorgon med så vill det till att man tar tillvara på de få timmar som återstår. Natti, natti.

2 kommentarer:

  1. halloj!
    Det är rart med barn... eller hur?
    Så du tycker att jag ska skaffa egen blog. Kanske inte är så dum idé. Så småningon i alla fall. Jim kom just för att titta på dina bilder. Du är en bra fotograf, tar intressanta bilder, sa han just. Han tycker att vi ska ha en gemensam blog. Och så tycker han att du ska länka till hans coola foton på hans fotosida. Så nu har jag framfört det.
    Nu ska vi äta turkisk pepparvodka-jello för att fira hans födelsedag, som alltså kommer att inledas med en rejäl fylla. Och baseball, verkar det som. Jaja, han fyller ju år, så han får väl välja.
    Ha det bra hemma i svedala!
    K

    SvaraRadera
  2. Ja, du kanske rentav skulle ta och skaffa barn också :-)
    Roligt att han gillar mina bilder. Jag skall tänka på det där med länkningen - just nu har jag lite dåligt samvete för att jag inte ens länkat till nån av de vars bloggar jag läser regelbundet. Jag är en dålig människa! Men jag ska ta tag i det där. Sen.
    Hälsa och gratulera och hoppas ni schysst födelsedag.
    Intressant med Jellon där.
    Kram //Anna

    SvaraRadera