lördag, september 17, 2005

Jag gissar på träningsvärk...

Ja, idag har jag varit på lokal och tränat för första gången sedan långt innan barnet blev till - så gissa om det tog bra. Det var nånting som heter Bodypump och man gör otäcka rörelser till musik med vikter på en liten skivstång tills alla muskler bara vibrerar av mjölksyra :-)
Jag kan inte minnas sist jag var så urlakad. Det var en av mina kompisar som fick bjuda med en vän på sitt "gym" och jag hängde lite impulsivt på.
Det kommer jag nog att ångra imorgon...
I VH där vi tränande har Lions loppis fredagar och lördagar och på väg till bilen efter träningen slank jag in där och handlade fem kaffekoppar för 50 :-. Helt onödigt!
Men jag tyckte de var lite fräcka - de känns 70-tal (de kanske är 70-tal?) utan att vara bruna eller orangea - och jag gillar lite flashbacks men INTE 70-talsbruna kaffekoppar.
När jag kom hem efter träningen åkte Håkan och jobbade och jag försökte få mitt präktigt gnälliga barn att sova middag. Sen hon fick sin nya ickespjäliga säng kan man ju inte tvinga henne att sova middag så det slutade med att jag tog hennes gosekanin och gick och la mig i våran säng och hon blev naturligtvis avis och följde efter. Till slut sov hon i över två timmar och har varit betydligt jämnare i humöret under eftermiddagen. (ja, jag somnade också en stund :-)
Tvättat och tvättat och tvättat har jag gjort idag - det blir mycket tvätt nu när vissa skall sluta med blöja.
Nu har maken kommit hem och vi ska väl somna framför tv:n antar jag. Nattinatti //Anna

1 kommentar:

  1. Tsss... gatsten. ;D

    Vilka häftiga koppar... ja de ser verkligen ut som en kopp á la 70 tal... förutom färgen då kanske? Då skulle de väl ha varit bruna eller oranga som du skrev. ;)Tänk vad mycket det gör att dricka kaffe eller the ur en snygg mugg. Det smakar så mycket godare då!!! :)Jag var ute och klippte gräs i går det fick bli min motion... så här kör vi itne bodygump alltså. ;)

    Kram kram!

    P.S tur att jag har linserna i så jag ser krumelurerna där nere som jag ska fylla i... ; D.S

    SvaraRadera