torsdag, september 15, 2005

Småsvammel

Vet ni vad jag hittade i rabatten förra veckan? -Ja, inte så svårt kanske...
Jordgubbarna tar ett varv till, antagligen pga det skapligt varma vädret vi haft i september. Helt otroligt! Fotade en i förmiddags för att ha kvar som bevis. Flera av våra försommarblommor blommar en gång till också. Så märkligt - men vackert förstås.
Idag tog jag med mamma och pappa på studiebesök på Håkans jobb, pappa tyckte det var intressant och mamma tyckte det var bullrigt.
På hemvägen stannade vi och käkade i Farsta Centrum och efter lunchen kollade jag på tofflor och vinterkängor åt Novisen med begränsad framgång.
Jag köpte sedan ett oljefat och några skålar på Oil&vinegar och i nån afrikainspirerad affär hittade jag den här:

En folka i ståltråd! Man kan öppna och stänga dörrarna, huven och skuffluckan (eller vad det nu heter i en bil som har motorn bak?).
Jag tycker den är häftig. Men då håller jag ju på med lite luffarslöjd själv då och då :-)
Skulle aldrig ha kommit på tanken att göra nåt liknande - billig var den också. 65 spänn.
Jag skulle ha tagit betydligt bättre betalt om jag gjort den.
Jag känner mig INGE filosofisk idag så detta får räcka. Hepp //Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar