måndag, september 19, 2005

Lång dag

Dagen startade med sedvanlig dagistur - sedan hem och knåpade med en jobbansökan ett par timmar, duschade, dånade in till stan och skulle vara med på ett infomöte på Af på Sveavägen klockan 14. Kom lite tidigt och hann köpa en glass och strosa i ett par affärer innan. Hann också drälla choklad från sagda glass på munkjackan... inte så snyggt.
Efter mötet lyckades jag ta mig ut ur Hötorgsgaraget utan att köra vilse - något jag annars befarat när jag körde ner där. Det var verkligen trångt och krångligt. Det måste bli mängder med parkeringsskador i detta garage. Så folk parkerade förresten. Jag blev så häpen att jag fotograferade eländet (lite knäpp - jag veeeet), och detta var bara i allra närmaste anslutning till där jag faktiskt hittade en plats.
- Jag menar, vilka bilar går in bredvid de här klantskallarna? Inte min i alla fall!
Väl ute ur de katakomberna pep jag iväg till gamla jobbet i Södertälje för att hämta ett betyg (det är ju bara ett år sedan jag slutade där) sedan vidare till Härad och styrelsemöte i distriktet (Södermanland/Västmanlands Bilsportförbund).
Mötet gick oväntat raskt så därefter åkte jag och hälsade på mina gamla jobbarkompisar från posten som bor därute i bushen. Jag skulle ju bara hälsa på en kort stund med tanke på vad klockan var men vi hade ju så mycket att babbla om att jag inte kom ut i hallen och fick på mig skorna förrän halv elva. Sedan kom jag inte ut ut hallen förrän kvart över elva :-)
Väl hemma igen var klockan närmare halvett... (bakdaterar detta inlägg för att det skall hamna på rätt dag :-)
Gäääsp!

2 kommentarer:

  1. Hallå darling!!
    Nu var det ett tag sen jag hälsade på..va flitig du varit!! Ska genast läsa ikapp!

    puss å kram /K

    SvaraRadera
  2. Hej igen! Nu har jag läst ikapp o även skrivit på nån mer av dina dagar :-) Du vilka schnygga parkeringar... *morrar*

    Har du fått mindre spam sen du kopplade på ordverifikation?

    När ska vi ses?

    kraaaaaaaam /K

    SvaraRadera