fredag, september 23, 2005

Överlevde födelsedagen

Fick jag frukost på sängen imorse?
Fick jag frukosten serverad?
Eller fick jag gå upp och göra frukosten själv?
- Jaaa!
Nåja, det gjorde inte så mycket ändå. Mannen tog hand om det febersjuka barnet ganska bra inatt så jag unnade honom att ligga kvar imorse. Då var hon dock inte särskilt sjuk längre utan mera som en speedad duracellkanin.
Efter frukosten for vi och handlade - då det väntades gäster ikväll var vi ju tvungna att handla det jag inte handlade igår eftersom jag fick hämta hem sjukt barn från dagis då.
Sedan vi handlat och Nova och jag duschat åkte vi in till Grafexmässan i Älvsjö via Macdonalds. Det var en bok i Happy Mealet - det var det minst onödiga jag någonsin sett i ett Happy Meal och Nova blev väldigt glad, hon gillar ju böcker. Mässan var mindre och tråkigare än jag förväntat mig - men det var ganska bra för då var vi nöjda när det var dags att åka hem - annars har det kunnat bli problem. Nova passade på att bli fotad i en av montrarna, men som vanligt när hon blir fotad ser hon oerhört lidande ut. Skönt i och för sig att det inte bara är när jag håller i kameran :-)
Brodern och svägerskan dök upp enligt plan i kvällningen och sedan åt vi och satt och tjattrade till nyss.
Imorgon skall jag upp tidigt och åka på klädbytardag - få se om det blir några fynd :-)
Nova har förresten uppfunnit ett nytt ord idag - "utåhåll" - vilket känns som en kombination av "utåin" och "åt fel håll". Det används i alla fall när kläder som skall tas på är felvända. Ganska bra ord tycker jag. Nu är det sleeping time... Kram //Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar