söndag, september 11, 2005

Såå trött idag!

Vi släpade oss ut på krogen igår och hade faktisk oväntat roligt. Av någon obegriplig anledning var klockan 00.15 när vi beställde första drinken i baren.
Vi började göra oss i ordning för utgång vid åttasnåret men sen blev klockan visst över elva innan vi gick till t-banan. Fattar inte!
Min sista pendel går hem fem i ett och jag måste för att hinna med den lämna haket halv ett. En kvarts nöjesliv sålunda...
Nä, bestämde att jag skulle sova hos min kompis istället och därför kom vi naturligtvis inte i säng förrän halv fyra eller nåt. ÅÅååååå, vad jag var trött imorse. Varför gör man så här mot själv?
Jag pallrade mig upp strax efter nio och irrade hemåt med allmänna kommunikationsmedel medan kompisen somnade om (lyllos henne) - men jag var tvungen att ta mig hem skapligt då vi skulle på barnkalas klockan 14 idag :-)
Ååååå vad jobbigt det var att ta sig hem. Med alla väntetider tog det 1,5-2 timmar.
När jag kommit hem åt jag frukost - la mig i sängen en stund. Blev lite piggare. Slog in paket, klädde barn, klädde mig, gick på kalas.
Barnen i extas. Vi vuxna sitter i solen på altanen och har det bra. Jag börjar känna mig som människa.
Sätter mig bredvid en annan mamma i hammocken, hon går efter en stund och mitt barn börjar gunga hammocken. Jag börjar känna mig åksjuk. Åååååå vad är trist att vara bakis. Tur vi hade kul i går i alla fall.
Nu är jag jättetrött och hundra år gammal fortfarande - så nu är det skönhetssömn som gäller fast klockan bara är tio. Nattinatti //Anna

4 kommentarer:

  1. Gutenmorgen raring!!!
    Hoppas du är lite piggare än vad jag är idag... *ler*
    Jag har lite brådis iväg nu men ville kika in o säga hej först!

    Vi måste ses snart!!!!
    puss å kraaaaaaam

    SvaraRadera
  2. Hej igen!
    Nu är jag här o skulle spana vad du har för dig...men se det gick ju inte... *s*

    Hoppas allt är bra!
    kraaaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  3. Jag igen..terrorpersonen...
    Jo, det översta är skrivet på måndagmorgonen o det undre på tisdagmorgonen... *ler*

    SvaraRadera
  4. Det är ju alltid trevligt med besök - även från terrorister :-)
    Håller med om att vi borde ses snart. Vi får be våra assistenter synkronisera våra almanackor.
    Hmmm... det här tror jag att jag skall skriva inne hos dig också - så att du ser det :-)
    Kram //Anna

    SvaraRadera