torsdag, september 08, 2005

Övningskörning:-)

Nu kunde jag inte behärska mig längre - jag var bara tvungen att skaffa mig en jag också.
Men jag fattar ingenting förstås. Hoppas det ger sig...

Ska jag berätta om min dag?

Tja, eftersom jag inte har nåt djupt filosofiskt att skaka fram just för tillfället så håller jag mig väl till en dagsresumé då:
Dagisskjuts, frukost, jobbsök, lunch, jobbsök, dagisskjuts, sopor till återvinningscentralen...

Förklara för mig varför folk måste ställa sig och blockera vägen - så att de som är klara inte kan lämna återvinningscentralen och de som skulle klara av att ratta in sina fordon intill containrarna längre fram inte kan ta sig dit - och sen tömma sin sabla släpkärra i slowmotion?
Ingen koll på hänsyn? Eller för all del - hur man kör och parkerar med släp? Ska man överhuvud taget ge sig in i en sån situation då? Ska man ha körkort? Rätt att beträda jordens yta?
Nåja, vi var väl inte mer än en 8-10 stycken som blev max 10 minuter försenade på grund av detta (obs, ironi). Tänk vad lätt det är att slösa bort 1 - 1,5 timma för andra människor!
Jag klev inte ur bilen och sa några sanningens ord. Är man så korkad så är man förmodligen inte mottaglig för intelligent argumentation och då är det ju ingen idé att försöka. En hederlig utskällning hade ju känts skön för stunden men lämnar ofta en tom känsla efteråt - det är helt enkelt inte konstruktivt och jag jobbar på att bli en bättre människa :-)

...lek med dockor, kvällsmat, speedway...

Jag passade på att ta sista chansen i år att se speedway på Gubbängen. Så jäkla roligt! Jag har ju inte varit på sånt på 15 år säkert men så fort jag kom in genom grindarna kände jag att ett fånigt leende spred sig över ansiktet. Ljudet! Lukten!
Det bästa var att Annica & Anders som var på speedway för första gången verkade tycka det var kul. Thomas var inte lika road. "En blandning mellan Finnkampen och trav" var en liknelse han kläckte ur sig efter ett tag.
Nåja, kanske kan man få något sällskap nästa säsong, för detta måste absolut upprepas. Tänk att ha underhållande motorsport så nära.

...kolla mail, fixa blogg...

...skriva i bloggen, sova :-)

Overandout //Anna

2 kommentarer:

  1. Ja, roligt att du ville vara först :-)
    Man har ju övningskört förr - även om det var några (hrm - typ 20) år sedan.

    SvaraRadera
  2. *skratt* Ja, du såna där människor som inte vet hur man beter sig med bil och släp.. *grrrrr*

    Den där underbara motorsporten är väääääääldigt nära här, ibland när man vill ha fönstrena öppna är den lite väl nära :-o

    kraaaaaaaam /Karin...som borde skrivit en hälsning för länge sen...

    SvaraRadera