söndag, januari 04, 2009

Trotsade kylan

och stack upp till sjön för att åka skridskor och grilla korv med tre andra familjer gjorde vi idag.
Det var helt rätt beslut, fast på slutet var vi lite kalla och trötta.
Men så länge solen höll sig uppe var det fantastiskt.

Inte första, utan andra skridskoövningen -
men första bilden med min kamera =)

Jag åkte med mina skridskor för första gången på... hundra? år. Jag inser nu varför jag aldrig blivit bra på skridskor och varför jag alltid frusit och fått ont. Jag har haft dessa skridskor sedan jag gick i tredje klass typ (och jag har nog inte riktigt växt i dem ännu) - men idag stod det kristallklart att de skall kastas (inte ges bort eller bytas för ingen skall nånsin behöva åka på dem igen) och ersättas med nya. Fast jag skulle vilja ha långfärdsskridskor också. Det verkar väldigt soft.
Fantastiskt väder. Fantastiskt sällskap. Fantastisk dag. Fan, jag skall jobba imorgon.

4 kommentarer:

  1. Måste ju uppdatera mig :) Jag har också åkt skridskor och barnen blev så chockade över att jag faktiskt kunde åka skridskor. Mamman kan förvåna...

    SvaraRadera
  2. Hej! Är inne och kikar dagens bild! KUL Se i min blogg med Kram MAria

    SvaraRadera
  3. Härlig bild.
    Jag har länkat till dig i min blogg under Foto 365 dagar.

    Monica

    SvaraRadera
  4. Ser onekligen trevligt ut, vi har också varit ute och åkt en del under helgen, syskonbarnen och jag.

    Kul att så många hänger på projektet.
    Jag har länkat till dig från min blogg om det är ok?

    SvaraRadera