onsdag, januari 07, 2009

Imponerad och irriterad

Mest irriterad.
Jag verkar ha överföringsproblem... eller om det är blogger som har problem.
I alla fall kan jag inte ladda upp mina bilder.

Men vad jag kan göra är att berätta att jag skrev ner mina nyårslöften i bloggen ganska specifikt häromdagen.
Jag namngav t o m det elbolaget jag tänkte byta ut mot ett annat. Det skall jag inte göra igen - namnge alltså - för de verkar ha någon fiffig liten sökfunktion som söker upp sådana små strörader som dem jag skrev. Jag har nämligen fått en kommentar till det inlägget från en anställd där.
Hon har en del kloka synpunkter, saker är ju sällan svarta eller vita. Man får läsa på, bilda sig en egen uppfattning och agera efter det.
Men även om man skulle dela deras synpunkter så skall de inte få mina pengar i onödan om jag kan hindra det. För det finns fler anledningar till bytet än det jag nämnde i inlägget.
T ex att de behandlat oss och våra grannar nonchalant vid längre strömavbrott bl a.
Så det känns ganska deprimerande - ringer man deras kundtjänst så är de måttligt intresserade, men skriver man om dem på nätet där andra kan läsa så är de snabba, trevliga och måna om att visa sig från sin bästa sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar