måndag, januari 05, 2009

Hur kul var det...

... att jobba idag då?
-3, ungefär, men det gick det med.
På väg hem skulle jag ta ett dagens foto tänkte jag.
Runt jul förra året så dök det plötsligt upp en ljusportal i mörkret mitt ute på en åker längs väg 259. Den såg ut som något som sätter folk i kontakt med rymden ungefär.
Efter flera veckor lyckades jag i dagsljus komma ihåg var det var, passera och se att det faktiskt var en portal och ingen hallucination. Fast en upplyst en, i trä, över en vanlig grusväg, in till någons hem gissar jag. Och behängd med ljusslangar eller liknande.
I år lyser den igen, och har väl tappat lite magi, nu när jag vet att det inte är en svävande rymdportal mitt på en åker...

Men att fota den när man passerar var inte det lättaste.

Jag tror att det är den som syns i nederkant på bilden - men eftersom slutaren aldrig stängde tog jag ner kameran och lyckades visst få med stora delar av instrumenteringen också.
En typisk bild. För mig.
Typiskt 5 januari.


-----------------------------------------------------------------------
Andra som också fotar varje dag 2009:
Webmoster, Ulrica, Sockergrynet, Silwerstar, Qurin, Snöstjärna, Ellen, Tezzan, MonicaO, Maria/fembarnsmamma, Pernilla, Cybertjejen, Mia, copyrightmaria, mariagunilla, livethososs-Anna

3 kommentarer:

  1. Hej! Kul bild! Jag är med i dagens foto också. La precis länk till dig på min blogg. Länka gärna till mig med! Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Är med i dagens bild jag också.
    Har länkat till dig.

    Monica

    SvaraRadera
  3. Har också hoppat på utmaningen och länkat till dig i min blogg.
    /Jennie

    SvaraRadera