onsdag, januari 07, 2009

Yrslig

Hmm... nu sitter jag här, nyduschad, i soffan, och undrar hur den dagen skall bli...
Jag skulle ju bara i går kväll.
Och sedan när jag skulle lägga mig så kom jag på att jag skulle överföra lite pengar och då hittade jag en räkning som studsat och... så var det det där mailet som jag skulle gjort nåt åt, oj, jag skriver ut det nu och lägger bredvid datorn så jag inte glömmer igen... och hmmm... lika bra att jag kollar lite på Blocket också...
och vips var klockan över ett.
Måste somna fort.
Ha!
Läste, läste och började glida in i dimman...
Vad är det som låter?
Jaha, barnet måste ha vaknat och satt på en skiva...
4 låtar senare, på väg in i drömmarnas land...
Vad är det som låter, undrar maken.
Barnet spelar musik.
Den här skivan kommer att hänga sig, den gjorde det igår. Trask, trask - du måste byta skiva och spela lite tystare, mummel, mummel...
Så.
Läsa, läsa... på väg bort...
Men vad ÄR det som låter? Skjuter de raketer mitt i natten?
Ratatatatatat. Tatat. Taaatt.
Metalliskt skrapande?
Plogar de i industriområdet med bladet i asfalten?
Eller?
Galet. Men. Till slut tystnar det.
Läser lite till. Båda två. Läser, läser... på väg bort... han prasslar till... sablar... läser lite till...
Lägger till slut ifrån oss böckerna. Släcker. Svävar. Sovasovasova...
Klamp, klamp, klamp. Jag vill sova hos er.
Whatever. Ligg still, håll tyst. Klockan ringer snart i alla fall. Suck.
HUR skall jag orka med den här dagen?
Nu måste jag väcka Nova.
Nano nano

3 kommentarer:

  1. :(
    jobbig natt - ta det så lugnt det går idag och dyk i säng ikväll... låt det gunga idag :) har haft några sådana nätter i jul och jag hatar känslan nästa dag.

    SvaraRadera
  2. "Kul" läsning men fy vilken natt du haft....

    Kram

    SvaraRadera
  3. Urk vilken natt! Hoppas det blir bättre den här natten.

    Vad fin header du gjort! Jag gillar den där fröställningen.

    KRAM från Eva

    SvaraRadera