torsdag, januari 08, 2009

Dagens bild #8 - Fynd i hemmet

Vi har en zinkbricka som vi tillfälligt sedan vi renoverade köket har alla kryddor på.
Detta för att vi inte riktigt kommit på nåt bra ställe att ha dem på.
Det är över fem år sedan vi renoverade köket.

Nåväl, brickan blir ju lite äcklig av kryddpulver då och då och måste diskas.
Ikväll var det dags tyckte jag.
Då noterade jag att nuvarande placering av brickan väldigt nära spisen, dock ovanför mitt huvud - måste jag tillägga, lett till en viss förfettning av locken på kryddburkarna.

Finn fler fel än fem

Nu kan ni få fundera på om jag:

A - lagar mat utan kryddor
B - inte lagar mat särskilt ofta
C - inte bryr mig när det blir biologiska experiment på locken

Och apropå förfettning - min man är nu fast bestämd att gå på någon diet som skall göra honom fast och bestämd i hullet igen. Så nu har jag surfat runt och läst och läst och är lagom vimsig.
Jag måste väl också prova antar jag. Suck.

5 kommentarer:

  1. Haha, ja sådär blir det ju på ett kick! Jag har ställt in alla kryddor i ett skåp, då slipper man se det iaf. :D

    Ja, att bli fast och smidig i hullet, vem behöver inte det? Hittade du någon bra metod?? :D

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej! Så är säkert mina med ;) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Jag känner igen mig precis! Dessutom gjorde jag en rensning häromdagen och slängde MASSOR av burkar som hade gått ut för...hmm... lääääänge sen!
    De är dryga i mitt hem kan jag säga! *L*

    SvaraRadera
  4. Inne och kikar i din blogg.

    Hur många barn har du? Hur gamla är dem?

    Vicki

    SvaraRadera
  5. Ser att du redan länkat till mig - skoj!
    .:Sabina:.

    SvaraRadera