måndag, december 01, 2008

Sagan om en bygel, eller "dagens spartips"

Hur ofta går en bygel i nån av dina BHar av?
Inte så jätteofta väl?
Men, mig hände det för ett par månader sedan. I min svarta BH. Jag har nämligen bara en just nu eftersom det värsta jag vet, typ, är att prova BHar, och min favoritmodell har utgått hos samtliga återförsäljare.
Högra bygeln var det. Tvärt av. Fohp!
Men då var jag ju tvungen att fixa nytt och lyckades efter en uppslitande provrumsupplevelse strax innan stängningsdags på Twilfit i Skärholmen hitta en som fick duga.
Men jag köpte bara en, eftersom jag sedan ville testköra den ett tag för att se om det var en ny favorit (dvs en man kan gå in och handla utan att prova och som sitter dugligt bra).

Den håller inte riktigt måttet, kan jag säga – men får duga ändå eftersom jag annars måste ut och prova flera BHar, vilket det varken finns tid eller lust till (som vanligt alltså).
I alla fall så gick den högra bygeln av på den i början på förra veckan.
Tvärt av. Fohp!
Jag fattar ingenting.
Först händer det inte på 20 år och sedan två gånger inom loppet av två månader…
Men jag hade verkligen inte tid att lösa problemet och den var välsydd och satt bara lite dåligt så jag använde den ändå. Men i torsdags hade den skurit sig ut ur tyget och försökte tränga in genom huden på ett ganska obehagligt sätt. Fast då var klockan dags att åka hem så jag gick bara in på toa och lirkade ut den och glömde alltsammans tills jag skulle klä mig på fredagen.
Inför Viktigt, Stelt möte inne på Östermalm, minsann.
Jag hade redan bestämt vad jag skulle ha på mig och kände ingen möjlighet att byta till något som innefattade vit BH.
Det är DÅ man blir glad för att man är så dålig på att rensa i röran under långa perioder.
För jag hade ju kvar min gamla trasiga BH, men den ena bygeln var ju fortfarande hel!
Sprätta fram den, sprätta ut den trasiga i nya BHn, fösa i gammal (nästan likadan bygel turligt nog), sy ihop. Katching! Sparat hundratals kronor och traumatisk provrumsupplevelse!

Jag har ett par utrangerade vita BHar som jag skulle slänga nästa gång jag städar i garderoben, men jag tror jag skall arkivera dem istället. Man vet aldrig när nästa bygel går av…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar