söndag, december 09, 2007

Ni har väl lagt lutfisken i blöt?

Det skall man nämligen göra idag, 9 december... Anna har namnsdag...
Det är så jag minns det där om fisken som jag aldrig äter - det är samma dag som jag har namnsdag.
Men vem lägger lutfisk i blöt själv nuförtiden? Någon?

Iadg fick jag två pennor i kalenderpaketet.


Det är sådana där med stift som man skriver slut på och sedan stoppar tillbaka längst upp och vips, kommer det fram en ny spets.
Jag trodde inte det gick att få tag på längre. De fanns när jag var liten, men var - ärligt talat - av ganska dålig konstruktion så jag trodde det var därför de försvann. Så det blir en nostalgitripp att skriva med dessa :-)
Vi får se om de funkar som i fornstora dagar eller om de utvecklats något.
Kära tomte, hoppas att du inte tar illa upp för att jag skriver att konstruktionen var usel - det var roligt återseende med dessa pennor.

8 kommentarer:

  1. Sicka nostalgitrippar man kan åka på, så även av pennor. :-)
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Hej! Strunta i lutfisken,,,skriv med nostalgipenan på ulklappadresserna istället :) Kram

    SvaraRadera
  3. Ja men visst vet man att det är lutfisken som ska i blöt idag men som du säger...vilka gör det???
    Vår dotters dop dag...det minns jag med pga Annadagen och att lutfisken ska i blöt...

    Kram

    SvaraRadera
  4. Visst finns det såna pennor! Min son har några, men han har en ovana att tugga i bak på dem så de pajjar. Så konstruktionen funkar inget vidare här hemma. ;-)

    Lutfisk... det äts inte här heller... så det enda jag lagt i blöt här idag är tvätten... och katten!

    Grattis på namnsdagen!!

    kram Linda

    SvaraRadera
  5. Äter inte lutfisk och lägger inte heller den i blöt...
    Trevligt med en nostalgitripp!
    Hoppas att du är bättre idag och slipper knapra fler ipren.Kram

    SvaraRadera
  6. Har inte haft lutfisk på julbordet sedan pappa levde. Han älskade den o blev skitsur när jag sa att det var dåligt!!
    =)

    SvaraRadera
  7. Klart jag har lagt lutfisken i blöt...äum kanske inte men jag tycker till skillnad från övriga att det är gott. GRATTIS på namnsdagen i efterskott!

    SvaraRadera
  8. ANNA det heter ju jag i andranamn.... :)

    Vilka söta klappar du har fått... skoj att se. :)

    Jag ska försöka uppa bloggen i morgon men jag har ju varit i stora staden Stockholm och sedan lagom då vi kom hem brakade datorn ihop. :( Morr och spott! Men nu trooooor jag att jag har fått ordning på den.... så om jag hinner ska jag uppa i morgon efter lilla tjejens lussefirande i skolan.

    Stooooor kram
    M I N D I

    SvaraRadera