lördag, december 15, 2007

Lyset tänt, ingen hemma...

Fredag kväll, Nova sover över hos sin kompis "tant Daniella", pappan "torrstaplar" nya kakelugnen i garaget och mamman är på julbord och julshow med kollegor.
Ingen hemma i huset sålunda.
Eller förvänatde ni er att jag skulle berätta om någon riktigt korkad typ...

Kanske mannen som hälsade oss välkomna till Showkvällen i så fall. Då koncernen jag jobbar för har sitt kontor i Södertälje så sponsar de visst SSK, och det var till deras arrangemang vi gick.
Det kan jag leva med.
De hälsar alla välkomna till en kväll med SSKs bästa som syfte (dvs SSK får alla stålar som blir över av denna aktivitet).
Det kan jag också leva med.
Sedan säger han att man inte ska hänga upp sig på den lilla krisen med tabell-läget, (sist i Elitserien på 31 poäng, de tre närmast över på 33 poäng, ettan 68 poäng) för det kommer att reda ut sig över tid.
Helt ok.
SEDAN säger han att det är värre för XX (lokal kändis) som håller på Hammarby, för där är det riktig kris.
Då blev jag sur för resten av kvällen.
I alla fall varje gång de skulle hylla SSK.
Han har ju helt rätt i sakfrågan, (sist i Allsvenskan på...10 poäng, närmaste lag har 25 poäng, ettan 68, dessutom grava ekonomiska problem) men det gjorde ju knappast mitt humör bättre.

Den enda sportsliga ljusning denna kväll var att Bajen, i bandy då, till slut lyckades torka av Edsbyn med 6-5 hemma på Zinken (och vi gick alltså inte på bandy denna dag heller, eftersom vissa av oss var fullt upptagna med att sitta i Södertälje och bli smädade) vilket var både oväntat och glädjande.

Fredagen i övrigt: Maten ganska kass, showen bättre än förväntat, flera i det alltigenom kvinnliga sällskapet uttryckte mot showens slut kärlekskänslor för den hårlöse, men ganska läckre, Johan Boding.


I mitt paket:
som Nova öppnade idag fanns två små söta prydnadsäpplen.

I dagens paket: Två små ljusstakar med fina ljusblå ljus.
Tack tomten!

Jag har fortfarande inte en susning om vem min tomte är och inga julklappar blev det handlat idag heller. Gah!

2 kommentarer:

  1. Nej tyvärr, inga brandmän... =( Därför försökte vi igen i går kväll på julfesten genom att antända en hushållsrulle. *ojdå* Men den manlige kollegan måste ha känt sig hotad eftersom han släckte eldsvådan så snabbt. Det som kunde blivit så spännande...

    Det var väl fräckt att ta upp andras tabellmässiga kriser. De har väl nog med sitt kan man tycka *s*

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Här är allt bra :) Men så rolig brosch hehe N ska vi på julbord. Kram / maria

    SvaraRadera