söndag, december 16, 2007

Dagens hempyssel

Jag har idag (efter ett halvårs planerande :-) - alltså från idé till handling) gjort några små skyltar - "disk", "disk" och "händer" - att sätta över handdukskrokarna i köket.
Just nu när vi har julhanddukarna är det extra svårt att hitta rätt eftersom det är tre likadana, till vardags är handhandduken i frotté och lättare att identifiera.

Ett annat vanligt problem, för vissa, är att ta rätt diskborste. Jag börjar ju inte alls att hyperventilera, får akuta kräkkänslor och blir allmänt irriterad när någon tar fel... men, om någon annan skulle lida av det så har jag i all omtänksamhet gjort en skylt "sunk" som symboliserar borsten som man kan använda när man skall krafsa matrester ut gjutjärns-pannor, -grytor och andra äckliga matkärl som lämnar outplånliga rester i diskborsten. Sedan skulle man ju kunna låta uteslutningsmetoden göra resten men för den visuella balansens skull finns numera även skylten "normal" för normal hantering av lindrigt smutsad disk. Puh! Äntligen.
Själva skyltarna blev inte så jättesnygga och bilderna är ännu sämre, men jag är väldigt nöjd med idén :-)

3 kommentarer:

  1. Åh vad fint!!!
    Du är så pysslig.. precis så som min tomte är. ;)

    Stor kram
    M I N D I

    SvaraRadera
  2. Jisses, jag skulle ge rätt mycket för ett litet UNS av din kreativitet...

    Men jag är rätt snäll istället som min mor sa *s*

    Kram

    ps. Hushållsrullen var inte planerad, utan en akut följd av den omkullvispade ölflaskan. Allmänt kaos alltså *s*

    SvaraRadera
  3. Hihi, skrattade gott här åt sunk-skylten. En sån skulle vi oxå behöva. ;)

    De var jättefina! Hur har du gjort dem? Jag är nyfiken på alles! KRAM!

    Pst, din önskelista som du skrev om är snarlik min. *s* Undra om tomten är och kollar min blogg för då kanske du får något av det, vem vet...;)

    Kram igen.

    SvaraRadera