fredag, december 07, 2007

Feber... idolfeber?

Jag noterar att det hänt en del saker denna vecka när jag comat: Bordellhärveavslöjanden, ompackad köttfärs...
Varför är det bara 4 butiker som torskat? Är det bara 4 som fuskat eller är det bara 4 som undersökts?

Men, jag verkar inte kunna komma ur Idolträsket idag, så efter att jag hämtat Nova på dagis så har jag fortsatt ha Idol på då jag inte sett dessa program tidigare.
Andreas: "Handen på hjärtat, jag tycker svenska folket gjorde helt rätt som röstade mig kvar..." apropå att Daniel åkte ut. Hybris, någon?
Sedan, när han skulle beskriva kvällen med Wycleaf Jean: "Å så fick vi följa med ner till limousinen, en sådan stor, Hummer, kallas de visst..." Kallas? Hmm... den där bilen som tillverkas i Trollhättan, vi kan kalla den Saab... ja, jag är elak :-)
Ja, jisses vilken tur at folk tog sitt förnuft till fånga förra fredagen i alla fall. Nu när jag ändå är i Idolträsket är det väl lika bra att se finalen ikväll - det passar fint för mig och den lilla när maken är borta på julbord. Hade jag varit tvungen att skämmas å Andreas vägnar (eftersom han tydligen inte gör det själv) så hade jag hoppat det.
Nä, nu ska jag ta en ipren. Ciao!

Edit: Jag vägrar att skriva ett inlägg till om Idol så jag avrundar min överdos här, förhoppningsvis en gång för alla, med ett litet tillägg.
Jag tycker båda tjejerna var över förväntan ikväll - även om jag har en känsla av Daniel egentligen borde ha varit en av finalisterna, men jag tyckte det var såå coolt när det blev klart att Marie vunnit och Amanda väldigt storsint sa att Marie förtjänar vinsten och "det var menat så" eller nåt liknande med ett snett leende. Jag fick genast känslan av att fortsättningen på den meningen var "för jag vill i alla fall inte sjunga den där crappiga vinnarlåten".
Och känner hon så känns det nog mindre jobbigt att komma tvåa :-)

Jag har också noterat att i slutet på alla dessa Idolprogram så står det i en typ av eftertext att detta program är producerat efter ett format ägt av Fremantle Media... bla, bla, bla... och sedan som avslutning visas en sida med med bara Freemantle Medias logo och just det - de stavar Freemantle med totalt 3 e. Hur oproffsig får man vara TV4? Kan man inte bli stämd för sådan klantighet?
Nej, nu skall jag bulta ner duracellkaninen, som envisas med att hamra på tangenterna, för ikväll. Eller bara peta ur batterierna... Natti natti.

1 kommentar:

  1. Haha, smart kille! :-D

    Nä, kan inte riktigt fatta att han höll sig kvar så pass länge i tävlingen som han gjorde. Men några måste väl tyckt han var bra.

    kram
    Linda

    SvaraRadera