fredag, november 23, 2007

Salemkvadraten utmärker sig

Igen!
På väg från jobbet hinner jag ju bara passera sista Södertäljeavfarten så slår det ju stopp.
Får nödringa mannen som får lämna jobbet i förtid för att hämta barnet på dagis och leverera henne till pyjamaspartyt.

För jag sitter i kö.
Igen.
Vid Salem.
Igen.
Jag har tappat räkningen på hur många gånger detta hänt. Sex bilar var det visst inblandade denna gång.
Jag blev sinkad ungefär 1,5 timma. Jippi.

Det hade gått bra med pyjamasaktiviteten i alla fall. Jag hann ju hem i tid för att hämta henne FRÅN partyt.

På morgonen:
"Mamma?"
"Jaa."
"Tittar man på pyjamasar på pyjamaspartyn?"
"Nja, man har väl pyjamas på sig, tror jag."
"Jag tror man kan köpa pyjamasar på ett pyjamasparty. För när jag var hos J&F på klädparty handlade du kläder och nu skall jag på pyjamasparty och där kan man handla pyjamasar."

1 kommentar: