söndag, november 11, 2007

Fars (arbets)dag

Nova och jag fixade frukost och sedan bar vi in farsdagspresenten till pappan som inte fått så stort paket sedan han var liten.
Efter frukosten monterades hockeyspelet ihop och en liten miniturnering tog sin början.
Pappan är rutinerad och Nova har kanske talang - själv är jag bara usel.
Men jag gjorde i alla fall mål på Nova...

Lyckliga hockespelare

Till slut var dock tvugna att slita oss och börja med bygget. Håkan reglade upp för golvet på övervåningen och jag isolerade. Nova var allmänt "hjälpsam". Vi intalar oss dock att om vi låter henne "hjälpa" oss nu så kanske hon vill det när hon blir lite äldre också, och faktiskt kan göra nytta.
När vi var nere och käkade lunch spelade Nova och Håkan lite igen och Håkan sköt av klubban på den finske målvakten och vi konstaterade att nu kan ju han vara Finland hela tiden. Vi andra kan behöva lite handikapp - som att målvakten inte har någon klubba. Kanske skulle jag stjäla hela målvakten...
Vilket dock inte nödvändigtvis har någon effekt eftersom jag sällan träffar målet när jag skjuter, och då är det ju inte särskilt målfarligt.
När Nova lagt sig orkade vi inte jobba mera, men stod uppe på takstolarna och drömde om hur fint det kan bli när det blir klart, i trekvart ungefär.

4 kommentarer:

  1. Slänger in en kommentar här också. Såg att ni hade många bilar på besök igår. Tänk att så många var intresserade av Gökboet?

    SvaraRadera
  2. Hej! VAd fint KÖK ni har!! Trevligt att få pyssla med tjejerna. Jag har bara digiscrappat. Kram / Maria

    SvaraRadera
  3. Det är kul att spela med ungarna! Vi körde jeopardy i lördags o tur att dottern vann...fniss... hon är bara 24 år! Å världens dåligaste förlorare!!

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!

    Vad söta de är. :) Förstår att mannen är lycklig. ;D

    Jag har en liten utmaning till dig och de andra tjejerna på paketkalenderswappen i min blogg. :)

    Kram kram

    SvaraRadera