tisdag, november 20, 2007

EFIT - 20 nov

05.58 Hmm... jag tror jag tar Novas tandkräm istället. Den ser roligare ut.
Smakar gott också, fast lite mjäkig kanske.


06.35 "Gäääsp... jag är trött mamma". (Och har ritat mig i ansiktet med en tuschpenna).


07.16 Någon av grannarna svischar förbi när vi går till bilen för att åka till dagis.
Eller var det lång slutartid kanske?


08.12 Dimma, dimma... kö. Vi närmar oss biltrafikens motsvarighet till Bermudatriangeln - Salem/Rönningekvadraten - där obegripliga olycker sker varje dag nästan.


09.18 I restaurangen för att fixa en frukostmacka.

10.10 Reklam som jag sparat för julstämning.


12.04 Stilleben. "Sten på pappershög".



14.40 -Vi får aldrig ordning på det här.



15.05 - Blev det begripligare av att skrivas på whiteboard? Nej :-)


17.55 På väg till Ica för att köpa mjölk passerade jag ett lågprisvaruhus. Ah! Fynda jul- och swappklappar, tänkte jag och svängde in. Tyvärr svängde jag med kameran också.
Och ingenting dög heller.
Utom en sak, som var slut förstås. Bara skyltexet kvar, och det ville de inte sälja.

19.46 Jo, vi har fått post. Och reklam. 20.35 Nova har ritat "Hello Kitto". Mycket populärt bland småkidsen nu. Är det HMs fel?
(Hon ritar också varje dag minst ett störtat flygplan som brinner - undrar vad DET betyder)


21.50 Pyssellådan är framme ikväll igen.

Gonatt och tack för besöket!

2 kommentarer:

  1. Fin efit, en vacker dag ska jag få till det också.
    Skoj att bygget går framåt! Ska inspekteras på fredag då jag passerar utanför. ;) (fast jag hajar att det inte syns utifrån men ändå...)

    Jag plockar också fram saker från när jag var liten med jämna mellanrum. Men på något sätt så används barnvagn som rallybil, dockhus som bilgarage? Fast det är ju kul det också.

    Ses! //K

    SvaraRadera
  2. Trevligt att få följa din dag!

    SvaraRadera