torsdag, september 10, 2009

Sjukstuga

I tisdags fick jag en släng av svininfluensa, eller nåt annat som gör att man hostar och ynklar sig, som inte gått över ännu.
Som om det inte var nog lyckades Håkan dra på sig en nackspärr som utvecklade sig till fullt utblommad muskelkramp i halva ryggen i onsdags vilket ledde till besök på akuten där de fick ge honom en hästspruta med smärtstillande. Från apoteket äter han nu smärtstillande och kramplösande. Jag äter hostdämpande, smärtstillande och halslenande. Snart är det dags för snorhämmande också.
Vi har väldigt mycket medicinburkar och askar i vårt kök just nu.
Nova verkar dock fullt frisk. Tyvärr är det lite jobbigt att orka med någon som har eoner av energi...
Vår inneboende har dessutom tappat rösten.
Så vi har en vuxen som knappt kan röra sig utan att skrika, och när han gör det rör han sig som en gammal gubbe. En annan vuxen som bara är blek, håglös, hostig och ynklig och försöker göra så lite som möjligt, en tredje som endast kommunicerar via teckenspråk och charader och så den lilla som pratar oavbrutet precis som vanligt - medan alla andra hålögt försöker komma undan.
Det är rena farsen.
Kameran vilar tryggt oanvänd i min väska.
Aaaaatchi på er.

1 kommentar:

  1. Det har varit förvånande få grisknorrar i omlopp tycker jag. Sonen fick inte heller någon trots feber.

    Det verkade som H var i bättre form nu i alla fall när jag språkade med honom i simhallen häromdagen. Det lät ju illa annars.

    SvaraRadera