tisdag, september 01, 2009

Fluortantens dag

Idag firar vi i Sverige fluortantens dag.
Upptäckte jag av en slump - men visst. Det är ju bra.
Hemma har vi så mycket fluor i vattnet (egen brunn) att det är på gränsen till att kunna skapa missfärgningar på små växande tänder. Det var det sämsta med vårt vatten när vi testade det. Värre kunde man ju ha det.
Och den lilla människan har klarat sig fläckfritt =) hittills så det ska nog gå bra hela vägen.
Och apropå tester har vi nyligen radonmätt i huset och det var också betryggande låga värden.
Jag känner mig trygg med mitt vatten och mitt radon. Och det här är inte en försäljningsannons...
En annan sak jag upptäckte när jag googlade på fluortantens dag var en annan "dag" jag absolut skall fira. På fredag.
Jag återkommer.
I övrigt - skänk en varm tanke till alla nyuppståndna fluortanter och vinka om du ser någon idag.

1 kommentar:

  1. Flour i vattnet, ett annorlunda grepp. Två flugor i en smäll.

    Men flourtanterna verkar ju ha fått en revival helt klart. Good!

    SvaraRadera