fredag, september 04, 2009

Internationella cocktaildagen

Det är visst alla möjliga viktiga dagar denna vecka =)
Idag kände jag ett visst ansvar att fira internationella cocktaildagen.

När jag kom hem gjorde jag två caipirinhas
som vi drack under andakt innan maten.


Därefter åt vi.
Sedan somnade Nova.
Och Håkan.
Partystämningen var hög. Not.
Vi får göra ett nytt försök nästa år. Första fredagen i september. Lägg det på minnet.
Men om ni inte orkar vänta ett helt år på att få fira en ganska onödig "dag" så finns det en ny chans redan på måndag (7 sep) då det är "Dansbandens dag ".
September har 10-15 "dagar". Oktober ca 25, av varierande betydelse. "Internationella dagen för utrotande av fattigdom" blandas med "Internationella nalledagen" och "Grannens dag".
Men själv sparar jag mig till den 7 november. "Kladdkakans dag".

1 kommentar:

  1. Vem är det som uppfinner alla dessa härliga dagar? Var lämnar man in ansökan liksom? Obäddade sängens dag vore kanske nåt att inskaffa =)

    Känner igen glasen... Det stora varuhuset har oss alla i sitt grepp.

    SvaraRadera