söndag, februari 08, 2009

Dagens bild #39 - Muffinsrecept

Vi har haft lite... muffinsar... muffisar... muffins... vad säger man?
Vi hade en påse muffins (sedär, man kan kringgå problemet =) över vid ett tillfälle och gav den då till personalen på förskolan.
De ville sedan absolut ha receptet. Det har ännu inte hänt.
Men idag tog jag tag i saken och överarbetade det väl lite också när jag ändå var igång. Jag är lite överpysslig just nu. Tyvärr måste man ju jobba och städa, tvätta, äta och sådant - jag skulle vilja pyssla hela tiden...

Här är i alla fall receptet. Nova tyckte
att Ruffy skulle övervaka.


Jag passade också på att dekorera en tändsticksask. En sådan mediumstor. En av fröknarna var bortrest när de andra fick askar till jul. Men jag tänkte att hon också ska få en.

Baksidan

Framsidan och insidan

Just nu är jag inne i ett lapptäckesstim, typ. Det tar en evig tid, men det gör inget =) Jag tycker att det blir bra och då får det ta tid.
Det är värre när det tar en oändlig tid och ändå blir misslyckat. Då är det trist att man är så omständig.

Nova var på sin första danslektion idag. Föräldrarna till nya barn fick sitta med vilket var jättekul. Tänk om man hade fått fota! De var så söta, barnen.
Nova kunde ju dock inte låta bli att komma bort och sitta i mitt knä flera gånger. Onödigt tyckte jag. Alldeles jättenödvändigt tyckte antagligen hon =)
Men nästa vecka får hon klara sig själv och det är jag säker på att hon gör också.

2 kommentarer:

  1. Vad kul att Nova har börjat dansa. Är det samma ställe som Filippa har gått på? Fläckis har nu flyttat in och är mycket förundrad över den i hans ögon enorma ytan. Det gick nästan en 1/2 bal halm bara för att täcka botten.

    SvaraRadera
  2. Försöker tyda receptet med förstoringsglas här...

    Kul med dans, passar det mamman bättre än det kalla stallet månne? ;-)

    Kram

    SvaraRadera