torsdag, februari 05, 2009

Dagens bild #36 - Läppsmet

En dag som de flesta andra på senare tid. Trött, håglös, frusen. En av mina arbetskamrater säger att det är väl inte så konstigt att du fryser - du börjar väl bli undernärd...
Så nu bestämde jag att det är slut med dieten från underjorden (GI) för denna gång.
Men vet ju aldrig om man ångrar sig - jag gick ju ner i vikt i alla fall. Men det var väl det enda positiva =) Så nu ska jag prova allmän återhållsamhet ett tag så får vi se hur det går.

Läppsmörja som jag köpte mest för att burken var så vacker. Själva smeten är också vackert men konstigt blå och smakar lite tveksamt - precis som effekten av smörjan. Tveksam, alltså.

Men burken är ju sååå fin =)
Så jag tyckte att den kunde få bo på jobbet för nödutryckningar. Igår fick den vara med på bild. Strax innan eftermiddagsfikat. Den kunde ha blivit det sista jag fotade med den kameran - för den trillade i golvet medan jag fikade. Jag fattar ingenting. Jag minns inte att jag lade den på något konstigt sätt, det var ingen annan i närheten som kunde orsaka det och det var heller ingen jordbävning...

Men det föranleder ett bra fototips - som särskilt gäller dig som har en systemkamera. Många duktiga och kreativa hobbyfotografer skriver ju olika tips i sina bloggar om roliga saker att fota och sätt att komponera bilder och hur man redigerar dem efteråt. Men nu skall du få ett riktigt bra tips av mig: se alltid till att din kamera är försäkrad - så att du får ut pengar även om den går sönder av klumpigt handhavande.
För annars vågar du inte ta med den på isen när ni skall åka skridskor (tänk om jag trillar och den går sönder), eller i kajaken när ni paddlar (gissa själv vad som kan hända), du kan inte ta med den om du skall dricka alkohol... och du får inga bilder från övningar under lite kameratuffare förhållanden. Då spelar det ingen roll om du blivit superduktig på att ta foton ur kreativa vinklar eller redigerar i PS som ett proffs - för det blir inga bilder alls eftersom kameran är någon annanstans än där du är eftersom du är rädd att den skall gå sönder =)

Edit: Min verkar har klarat sig denna gång - och den är försäkrad - men vid sådana här tillfällen blir man påmind om varför =)

1 kommentar:

  1. Åh attans, var det systemaren som åkte i golvet? :(

    Min kamera är gammal....köpte den dessutom begagnad för två år sedan. Ingen försäkring alltså. :p

    Håller med, läpp"smets"burken var dödligt läcker! :D


    Kram och ha en mysig lördag!!

    SvaraRadera