onsdag, januari 10, 2007

Unhappy Meal

Ikväll besökte Nova och jag den lokala McD - jag veet, jag är en dålig mamma - och i en liten låda i entrén så satt de Happy Meal-leksaker som är aktuella nu.
Nå, alla småbarnsföräldrar - det vet väl ni att det just nu är några sällsynt fula plastrappliga små fordon som skall se tuffa ut och små furbees (sådana fula kramdjur som pratar) som skall se söta ut (dessa pratar såklart inte).
Det är som pest eller kolera men MITT spår är ganska klart, fast jag avhåller mig från att säga eller göra nåt.
Nova står och begrundar och pekar på en av bilarna och vill ha den.
Jag tänker att det kan bli ett intressant experiment.
När vi fått vår mat kollar jag i papplådan där det naturligtvis ligger en pälsboll. "Kan man få byta?"Undrar jag snällt.
"Nä, tyvärr. "
"Meh..." Hinner jag säga.
"Den finns bara i den färgen. Annars har jag bara bilar." Säger den tonåriga kassörskan avfärdande.
"Ja, men det är ju det hon vill ha så det vore perfekt."
Jag blir så trött.
Varför är det så här?

Kram //Anna

2 kommentarer:

  1. Ja varför är det så? Jag tror mer på vana än gener o kromosomer... Jag hoppas att du får en lugn och skön helg :)

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Hoppas att du o resten av familjen sover sött just nu! Själv har jag sisådär 4½ timme kvar att jobba innan jag får åka hem till min kudde! Längtar!

    Kul med alla bilder! :)

    Blir det kalas nu i helgen?

    kraaaaaaaaam /K

    SvaraRadera