tisdag, januari 23, 2007

EFIT-dag idag

Vilket jag såklart nästan glömde bort :-)

07.24
Nova och jag myser i soffan framför LattjoLajban och jag tar en kopp te.

08.51
På väg till dagis. Fotar i bilen genom en immig framruta.

09.51
Är på arbetsförmedlingen för något inbokat möte. Kollar antal lediga jobb i Haninge. De ringer på mobilen från ett jobb jag sökt och vill löneförhandla. Jag blir stirrig :-) Ber att få återkomma.

11.47
När jag äntligen är klar på Af så irrar jag först in i Haninge C (fortfarande i chock) och handlar lite bebisgrejer (många nyfödingar i bekantskapskretsen nu).
När detta är klart åker jag till Papprika där jag skall handla lite papper och kanske en födelsedagspresent till en kompis. Är dock efter tidschemat och känner mig stress. Handlar bara några papper och ett litet verktygsset som jag haft svårt att motstå länge. Hoppas verkligen att det blir något jobb, någonstans. Annars är det skämse på den inhandlingen.
Parkerar i Gubbängen och tar T-banan in till Slussen för planerad lunch 13.00.
Försöker ringa på ett annat jobb jag har på gång för att få någon klarhet i hur jag skall bete mig.

12.45
Framme vid Slussen. Volvo gör reklam som ser scrapbooking-inspirerad ut.

14.49
Bilsportrelaterad möteslunch på Gondolen som tar TID. Får en del att fundera på. Glömmer/passar inte att fota där uppifrån. Tar ett foto utifrån på väg därifrån.

16.03
Nere i t-banan igen. Ganska glad att jag inte tog bilen. Det hade säkert varit dyrare och mycket krångligare att parkera vid Slussen. Fortsätter att försöka få tag på den andra chefen. Han är i möte såklart.

16.21
Hämtar Gullgrodan på dagis och åker sedan och hämtar pappan som lämnat den andra bilen på verkstan.

17.31
Hemma. Håkan öppnar en konservburk till kvällens wok medan jag betraktar mitt åtangande: Att tömma köket på tvätt.
Eftersom vår luftvärmeväxlare sitter i köket torkar tvätten väldigt fort och bra där - men det är lite tråkigt att ha den runt benen :-)

18.42
Packar upp dagens inköpförutom papperen: Det oumbärliga verktygskitet (Jag ääälskar snygga och snyggt förpackade verktyg - har ni sett Biltemas rainbowkit med blocknycklar? Vi har redan blocknycklar i garaget - men jag vill ha de häääär! Om man inte ska satsa på några riktigt dyra kvalitetsverktyg förstås - det väcker också våldsamma habegär.), skallerdjur, ögonskölj med kopp, kräm mot finnar och just ja, två pennor också.

19.44
Kollapsar i soffan. Nova är också trött och går och lägger sig själv utan saga. Hon orkade helt enkelt inte mer. Såfort hennes lampa slocknat kastar vi oss över Håkans julklappschoklad som vi öppnade igår. Förbluffande gott med whiskeyfylld choklad :-)

20.37
Kollar på Bygglov. Fotar kudden bredvid i soffan. Den konstnärliga ambitionen är nere på noll nu. Eller, den konstnärliga ambitionen har nog varit noll hela dagen, men nu är även fotoambitionen på nästan noll.

21.30
Surfar en stund innan ögonen stängs.

22.41
Avslutar med vår sniktvål i badrummet. Jag ville inte ha den men Håkan tyckte att det var onödigt med dyr tvål som Nova ändå spolar ned i avloppet. Den luktar jättegott och inte så mycket - gillar den skarpt.
Jag kanske borde ge med mig oftare :-)
Natti, natti //Anna

2 kommentarer:

  1. Hej! Kikar in lite här. Kul att se dina efit-bilder. :-)

    SvaraRadera
  2. Hej! Grattis till 1 nytt jobb! Ser fram emot fortsättninge:) Kram

    SvaraRadera