onsdag, januari 17, 2007

Språklådan

Det blev ingen bild idag. Ingen inspiration alls.
Jag bidrar med lite språkliga höjdpunkter istället.
Ur Studieförbundet Vuxenskolans kursprogram våren 2007 för Haninge/Nynäshamn, Huddinge, Tyresö:
Handarbete
Vi är några som träffas och handarbetar varje tisdag kl. 10.00-12.30... bla bla... Forelltorget i Huddinge...
Bl a slår vi frivolter och broderar.

Det verkar urjobbigt! Tänk att slå volter samtidigt som man broderar!
Jag skall nog inte anmäla mig dit. Fast... de kanske menar frivoliteter snarare än frivolter? Någon som aldrig hört talas om frivoliteter korrläste lite för nitiskt bara? Och i så fall...
skall jag i alla fall inte anmäla mig dit :-)
För jag har INTE den sortens tålamod - eller tid heller.

Ur barnets mun idag:
Nova (som ju nyligen fyllt fyra år) och jag är i köket och jag röjer undan efter middagen. Nova står vid spisen och... stoppar nåt i munnen?
- Nova, vad gör du, stoppar du skräp i munnen?
- Vuxna tycker inte om när deras barn äter skräp. Du kan väl titta bort?

Det var ju också en lösning på problemet.
Nä, det var alles för idag.
Kram //Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar