onsdag, november 01, 2006

Lång dags färd mot natt...

eller snarare långdragen resa hem - det blev nästan natt.
Det var lite trögt att ta sig hem från jobbet idag :-)
Jag har sällan sett så mycket bilar, bussar och lastbilar stå så mycket på tvären på alla upptänkliga ställen - det tog närmare tre timmar att ta sig Södertälje - Haninge och då har jag ändå en känsla av det gick bra för mig, jag hade tur och drabbades inte av några stora blockeringar.
Här kan man eventuellt se att trafiken är tät och inte särskilt rörlig. Jag kom ju inte på att jag skulle ta kort förrän precis när det började rulla så smått igen. Därav en viss oskärpa :-)

Sent på eftermiddagen idag kom en kollega som varit inne i stan tillbaka och vittnade om snö och elände. -Ja, nu har man varit uppe i "Krockholm", sa han med en fnysning!
Jag kände mest ett behov av fnissning.
Så oerhört träffande benämning. Aldrig hört den förr. För man förundras ju verkligen över hur det kan bli så galet. Men, det är klart, det är väl inte samma trafikgenomströmning någon annan stans och därför blir följderna så katastrofala.
Jag har sett bilar ligga som plockepinn i dikena, SL-bussar som kört på andra SL-bussar och trots detta en uppsjö konstiga omkörningar och motsatsen då - obegripliga snigelkörningar. Man häpnar, kort sagt!
Innan jag lämnade jobbet bunkrade jag proviant i automaten ifall det skulle bli en jobbig hemresa. Efter noggrannt övervägande valde jag en Schweizernöt trots att jag egentligen inte tycker den är så jättegod - choklad och nötter skall ju vara bra som nödproviant vid svåra förhållanden.
De inträffade inom 10 minuter från att jag lämnat parkeringen.
Då var livet helt enkelt så tråkigt och svårt och jag var så hungrig att jag var tvungen att ta en liten bit...
och en till...
och en lite större bit...
och...
vips så var chokladkakan slut.
Tur att jag inte blev stående någonstans där jag verkligen behövde nödproviant för då hade jag känt mig löjlig.
Tur jag inte blev stående någonstans.

Nu skall jag dock parkera i sängen, natti natti!
Kram //Anna

Humör:
Trött och tillfreds
Borde göra: Fixa annonsen till dagisets öppna hus eller sova
Väder: Blåst och snöyra *burr*

1 kommentar:

  1. Ja du... Helt otroligt hur det blev.. Dottern har varit i Huddinge och det var inte så kul att åka och hämta henne men det gick bra, men sakta... Bilar låg både här o där...

    SvaraRadera