fredag, november 17, 2006

Sprak och fest och färg...

...i vårt fraggelberg!

Inte mycket nytt i denna delen av världen. Men i dag har jag äntligen fått pensionera mina gamla trasiga tofflor som en längre tid lämnat både det ena och det andra öppet mot omvärlden.
I dag provade jag nog närmare 10 olika typer av tofflor på ICA Maxi och fastnade till sist...
lätt obegipligt...
för de här. Tada!

Tja...
De har en stabil sula undertill, vilket jag saknat på mina 4 senaste tofflor.
De är VÄLDIGT varma, vilket är bra då vi ofta har små arktiska vindar över vårt golv.
Och...
och...
De ser ut som små fragglar.
DET är ingen fördel.
Men de var de bästa som fanns och behovet var akut.

Dansa och häng me

Sjung me' oss, låt munnen le

Sprak och fest och färg

I vårt Fraggelberg
Jobbar det gör vi
Dans är nåt vi struntar i

Sprak och fest och färg

I vårt Fraggelberg
Jag var för gammal för denna typ av barnTV när fragglarna gick, men jag minns ännu texten. Eller frag(he he)ment av den och när jag började stoltsera i köket i mina nya våfflor kom jag efter ett tag igång med sångassociationerna och Håkan hängde på och Nova...
..ylade, "inte den", "inte den".
Hon gillar visst inte fragglarna. Eller är det våra sångröster det är fel på?

Kram och gonatt
//Anna

Humör: Bra!
Borde göra: Nu finns det ju inte mycket annat än gå och sova som känns vettigt. Någon gång skall jag skriva här lite tidigare, så att det står nånting annat nån gång.
Väder:Tveksamt. Vi har ju ingen utebelysning åt det här hållet så jag har ingen aning. Regnet slår i alla fall inte mot fönstret, men det regnar säkert för det har det ju gjort mest hela veckan.

2 kommentarer:

  1. Såå snygga...eller kanske inte...men ser väldigt praktiska ut. Hoppas bara att de motsvarar förväntningarna...
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Nostalgi =) Texten var ju helt rätt och jag satt till och med här och sjöng lite. Gissa om den fastnade nu eller? *gahh*

    Hur coolt skulle det inte vara med Vembi-tofflor? Han var den gula saken om du inte minns..
    Lite "Creeps"-varning! Ohh ohh oh I like it! Haha!
    Jag kör med raggsockor ;-)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera