söndag, november 26, 2006

Pysselhelg

Jag håller på med mitt, hemliga, pysselprojekt och försökte få så mycket som möjligt gjort i helgen.
Det gick väl sådär... men några framsteg blev det.
I fredags tog jag semester och tillbringade lite kvalitetstid med mamsen som hälsat på oss några dagar. Hon fick välja vad vi skulle göra och vi hamnade till slut på outleten i Barkarby - fast vi shoppade dåligt faktiskt :-)
Men vi slaskade i oss onödigt mycket socker på Waynes i alla fall.
Jag blev nästan yr. Varm choklad med mashmallows, plättar med sylt och grädde (lunchen liksom) och en liten, liten brownie...
Nä, det är väl klart att den inte var liten!
Det finns ju inga små brownies på Waynes.

Just när jag skulle fota den vedervärdiga frossarchokladen så tittar solen in, för första gången på evigheter, några minuter och kastar dumma skuggor i koppen.
Jaja... vad är väl en bal på slottet?
På hemvägen slank jag in på Papprika för att köpa några pennor och inviga mamman i mitt nya missbruk, impulshandlade också lite annat smått och gott (äntligen någonting efter en svag dag), bl a en magnetisk stämpel med tillhörande alfabete och lyckades på så sätt att göra av med ordentligt med pengar.
Jag älskar den redan, men jag är tveksam till hur användbar den egentligen är.

I lördags blev det mer pysslat än någon annan dag, men det är svårt att skjuta städ, tvätt och familj åt sidan så mycket som skulle behövas.

I söndags skulle vi på en liten, liten shoppingtur till ASKO och JYSK för att titta på överkast åt mamman och en sväng till Papprika som lämpligt börjat med söndagsöppet just när jag upptäckte en viss brist på en sorts papper jag behövde.
Det slutade med att vi köpte en ny soffgrupp till vardagsrummet, inte hittade några överkast och allt tog mycket längre tid än tänkt. Eftersom vi inte hittade de överkast vi sökte på ursprungsställena var vi ju tvungna att dammsuga ALLA affärer i Länna på överkast.
Nova som följt med blev tröttare och tröttare. Inne på Hemtex blev det plötsligt väldigt tyst i hennes riktning och jag gick för att se vad hon höll på med för sattyg. (Ni vet hur det är med tysta barn.)

- Ja, till vänster ser vi randiga morgonrockar. Till höger beiga dito. I bildens överkant kan man urskilja hudkräm samt tvålpumpar och tandborstmuggar. I bildens mitt...

Kram //Anna


1 kommentar:

  1. Känns nästan mer som en shopping-helg än pyssel...Lilla sötnosen som parkerat sig bland morgonrockarna...Ha en fortsatt skön helg!
    grannen

    SvaraRadera