tisdag, mars 28, 2006

En fråga

Kommer ni ihåg i januari/februari när alla utmanade och taggade varandra i en rasande takt?
Utmaningen var att lista 5 egenheter eller ovanor. Jag rannsakade mig själv halvordentligt och blev lite störd själv över hur knäppt det där med städmanin var.
Men, jag har upptäckt att klyschan "första steget mot tillfriskning är att erkänna att man är sjuk" förmodligen är sann.
Förut gjorde jag alla dessa saker (dammade, torkade av osv. på offentliga platser mm) utan att ens märka det. NU kommer jag ofta på vad jag håller på med eller precis står i begrepp att göra och kan reflektera över det.
Oftast gör jag det dock i alla fall :-)
Men, jag tror att nästa steg kan vara att bekämpa impulsen. Jag har faktiskt redan lyckats några gånger.
Nu undrar jag dock - har någon annan haft en liknande upplevelse. Att det hjälpt att sätta fingret på dårdraget?
Kram //Anna
På väg mot mental hälsa i rasande takt :-)

5 kommentarer:

  1. Hihihi... Nä, jag har tyvärr inte ändrat mina fula ovanor :) Men tänker mer på att fler än jag har svårt att gå på A-brunnar och har kommit på mig själv att fundera på hur många jag möter på gatan som faktiskt undviker dom oxå... Har hittills inte sett nån...

    Kram
    /Helene

    SvaraRadera
  2. Kan inte heller påstå att jag sutat med mina knasiga ideer jag har för mig.
    Men har också precis som 'Helene upptäckt att jag inte är ensam om alla knasiga saker man håller på med.
    Men jag är väldigt medveten om städmani, pedanteriet, A-brunnar mm Men som sagt jag är i gott sällskap av så många fler

    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  3. Hallå! Kikar in en sväng innan läggdags och läser ikapp lite. Det var så länge sen jag "bloggade runt"!
    Jag har faktiskt aldrig vetat om att du har en boklista?! Men nu har jag kikat på den och undrar genast om du läst något av Martin Haag? Om inte, börja PRONTO! Kolla in "Hemma hos Martina". Kanske inte din typ av bokstil men har definitivt igenkänningsfaktor hos alla mammor kan jag tänka mej =)

    Hoppas du har kryat på dej ordentligt nu och att trädet lir fällt snart ;-)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej hopp!!
    Hmm vanor är svåra att bli av med, speciellt de dåliga. Jag har bara lyckats bli av med en och det är feströkning *stolt* Synd att det inte gick så bra på Bandyn.
    //Julia

    SvaraRadera
  5. Vill du att jag ska vara ärlig ;) Jag har inte ändrat mina ovanor, men kanske att jag tänker på att det är en ovana när jag gör det :)Låter väl klokt ;)

    SvaraRadera