torsdag, februari 02, 2006

Utmaningarna står som spön i backen...

Jag har blivit utmanad av Karin... och Camilla... och Suss...
Så jag har väl inga kvar att utmana tror jag :-)

Regler: Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan.
De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar.

~~~~~~~~~~~~~~~

Ja, det här var ju inte så lätt. Jag är ju fullt mentalt frisk och har inga konstigheter för mig, nånsin :-)
Förutom...

1. Jag är en hamster. Jag tycker inte om att kasta saker - eller jo, ibland går jag fullkomligt bärsärk och bara hivar ut grejer, men det blir alltid något av det som man velat haft kvar sen. Så länge man har plats så är det ju dumt att kasta något. Eller hur?
Jag kan t o m ta hand om sånt som andra människor kastar - det kan ju vara bra att ha. Det kan ju också eventuellt bli billigare än att köpa motsvarande nytt också. Jag älskar ju gammal bråte.
Gärna om man kan känna att man gjort ett FYND - eller använt något gammalt på ett nytt och kreativt sätt. Det händer ju naturligtvis ibland att det blir så men mest fyller alla "fynd" korgar, skåp och lådor, rum, hus, förråd och garage tills väggarna bågnar :-)

2. När jag sitter och pratar med nån eller sitter och lyssnar på ett föredrag eller dylikt så MÅSTE jag pilla på något. Jag har brutit av klämman på ett oräkneligt antal pennor under åren för att jag inte kan låta bli att bända med den. Finns det ingen penna kan jag pilla med ett gem, en sockerskål, eller precis vad som helst som finns i närheten. Jag kan inte hålla händerna stilla om jag inte sitter på dem (vilket jag brukar göra om jag t ex tittar på TV).

3. Jag kan inte låta bli att skölja ur handfatet ordentligt när jag tvättat mig. Faktum är att jag ofta skrubbar bort smuts som andra lämnat efter sig också, oavsett om jag är på jobbet, hemma hos någon annan eller på krogen.
Jag kan inte heller låta bli att torka av ovanpå strömbrytare där det ju ofta samlas damm. Det gör jag hos bekanta, vilt främmande samt t ex på hotellrum. Har jag sett att det är dammigt kan jag inte låta bli.
Finns det nån mer som är såhär? Är det någon som kommer att släppa in mig i sitt hem efter detta?

4. När jag sitter i bilkö blir jag oproportionerligt galen om kön bredvid rör sig snabbare. Jag vet ju att det går lite ryckigt i trafiken och försöker dölja min irritation - men inuti blir jag hysterisk.
Är det under en period när livet är stressigt så brukar det svida till ordentligt i magen när kön bredvid rör sig.

5. Jag har svårt för knappar på kläder - såna vanliga isydda. Jag föredrar tryckknappar eller dragkedjor eller hyskor eller nåt, bara inte knappar.
Detta var värre när jag var liten och mamma tvingade mig att gå till skolan i blus, MED KNÄPPNING, samt fula byxor, MED ISYDD KNAPP i linningen. *Ryyyys*
Jag har bearbetat det något nu och äger några blusar och en dräkt med knappar (Men jag har minst två där kavajerna har dragkedjor).
Sådana knappar som man fäster i en ögla på baksidan är mindre otäcka än de som man måste dra sytråden igenom. Sådana som man har i jeans går också ganska bra.

Jag testar att utmana stackars
De är säkert redan utmanade - men, men vad gör man...
Sa jag att jag räknar dåligt också?

Kram //Anna

Edit: Jag tror jag struntar i att utmana dem helt och hållet då samtliga utom en redan blivit det...

2 kommentarer:

  1. Godmorgon Anna!
    Tack för grattiset till våran lilla guldklimp! Kula tt höra från er mysbebbar det var ett tag sedan.Har lite funderingar på att gå med igen=) Vi får se vad som händer;) Hoppas allt är bra med er!
    Ha en trevlig helg!
    Kram Madde!

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det svårt att hitta någon att utmana :) Jag gav upp! Men tänk vilka sannningar man får lära sig om alla... Jag har gett upp blogspot och börjat på en ny blogg, och härmed ska jag bli en bättre bloggare ;) Kul om du kommer på ett besök.

    SvaraRadera