tisdag, januari 31, 2006

"Taggad"

har jag blivit av WebmosterHelene och fattar ju knappt vad det innebär.
Men det verkar som jag skall svara på några frågor och sedan skicka vidare, typ...
Så här är mina svar på frågorna (frågorna är på engelska, men jag svarar på svenska)... Sen måste jag "tagga" 4 andra - hur nu det ska gå... :)

Four jobs you have had in your life:
Hmm, svårt att välja...
  • Systembolagsförsäljare
  • Croupier
  • Lastbilschaufför
  • Kvalitets- och miljösamordnare

Four movies you would watch over and over:
Öhhh... inga alls nuförtiden men filmer jag sett många gånger i ett tidigare liv:
  • Top Gun
  • Days of thunder
  • Konvoj
  • Bloodsport
Verkliga kvalitetsfilmer alla :-)

4 places you have lived:
Hmm...
  • Hammarbyhöjden
  • Vattubrinken i Södertälje
  • Stora Sundby utanför Eskilstuna
  • Västra Storgatan i Eskilstuna - första egna hemmet

Four TV shows you love to watch:
Jaja, jag som sällan tittar - men om, skall det vara sånt som man slipper följa alla avsnitt i...
  • Vänner, förstås
  • CSI (om jag skriver dem en och en blir det fyra totalt med "Vänner")

Öhhhh...

  • Roomservice
  • Amigo - Ja, det där med "lööv" kan man ju glömma helt avseende de sista två alternativen men detta är väl ungefär vad som beskådas i min TV förutom sport.
Four places you have been on vacation:
  • Lanzarote - bröllopsresan
  • Miami - sem + hämta räserbil
  • Los Angeles - sem + biltävling och hämta bildelar
  • Fårö - så ofta som möjligt

Four websites I visit daily:

Four of my favorite foods:
Just precis nu...
  • Tacos
  • Te och ostmacka
  • Varma mackor med köttfärs, lök, tomat, ost
  • Bakad potatis med min egen specialgucka

Four places I would rather be right now:
  • I soffan hemma - intagandes "potatisställing"
  • I sängen kanske
  • Nåt varmt och slappt ställe - fast jag kan knappt föreställa mig det. Jag orkar alltså inte ens tänka på att koppla av. Är det bra?
  • Hmmm... En mysig fika med en klok väninna kanske... eller - en lugn stund tillsammans med min man kanske vore ännu bättre - så han inte glömmer bort mig :-)

Four bloggers I am tagging:
Sen verkar detta ha korsbefruktat sig väldigt bland mina "blogvänninor" och spridit sig som en löpeld medan jag varit borta och sedan tagit ett par dagar på mig att svara klart.
Jag har nu blivit "taggad" ytterligare av Camilla också...
Men jag säger väl
och
fast de är säkert taggade redan :-)

Kramers //Anna

1 kommentar: