måndag, oktober 31, 2005

Gäääsp...

Ställa tillbaka klockan? Ja, jo det kom jag faktiskt ihåg i går (söndags) morse - så jag ställde om väckarklockan och lilla klockan i köket. När jag slog på datorn så hade den inte ställt om sig men vän av "gör det sen" sköt det på framtiden, det spelar ju inte så stor roll.
Efter en dag i familjens tecken med brorsbarns födelsedag och sådant landade jag vid datorn igen igår kväll och plöjde igenom en driva mail och svarade på några av dem i alla fall. Jag skulle dock inte bli långrandig då jag verkligen kunde behöva lite skönhetssömn. När jag började bli trött konstaterade jag att klockan endast var runt elva, dvs tio egentligen - kontrollerade för säkerhets skull med videoklockan som naturligtvis ingen ställt om ännu heller...
Lika bra att fixa lite till då med hemmisar och mail - ska ju få sova enda till sju på morgonkvisten.
Sedan blev klockan som i nafs ett - dvs tolv - och jag fick bråttom i säng - och då visade det sig att klockan verkligen VAR ett och jag var helt förvirrad (och ganska trött) av omställda klockor som visade ett, oomställda klockor som visade att klockan var två och ingen klocka visade den tid JAG trodde det var alltså tolv.
Dataklockan hade uppenbarligen bytt från sommartid till vintertid mitt på dagen istället och videoklockan är visst satellitstyrd vilket jag glömt *rodnar*.
Nåja - det är ju i alla fall sex timmar till klockan sju så det kan ju räcka för halvanständig sömn - om man somnar nångång!
Imorse var jag så groggy att jag knappt fattade var jag var när man och barn börjar stimma bredvid mig och tramsa om gröt och annat jag lovat fixa på morgonen.
Hans väckarklocka hade väckt henne så hon kom intasande till oss och jag märkte ingenting av något förrän hon hoppade på min mage, typ...
Zzzzz... låt mig sova...
Håkan börjar i alla fall med hennes gröt och eftersom min klocka inte ringt ännu så är väl klockan några minuter i sju så jag kan med gott samvete sträcka på mig någon minut till.
Zzzzz...
Får till slut dåligt samvete - jag hade ju lovat att jag skulle göra gröt och klä på om han körde henne till dagis när han skulle till tandläkaren - så jag sträcker mig efter min klocka för att stänga av alarmet så den inte börjar tuta just när man hunnit in i badrummet (vanligt och ytterst irriterande scenario annars). Döm om min förvåning när den visar att klockan är tre minuter över SEX!
Han hade inte ställt om sin väckarklocka tydligen.
Va fint då.

Jag lurar mig själv på minst en timme vid läggdags och han lurar mig på en till vid uppstigning och som i ett trollslag är jag två timmar kort redan från start. Det här kommer att bli en underbar dag... puss!

1 kommentar:

  1. *asg*
    Så roligt med klockan! Att läsa om vill säga, jag förstår din irritation att bli snuvad på tiden som man ändå inte har så gott om. Så hur är det nu? Alla klockor omställda och ingen mer virrig Anna? *ler*
    Jag hade det precis som dej förut, tills den dagen då jag skulle resa just då klockan skulle ställas framåt. PANIK!!! Höll på missa tåget hem till Skellefteå från Stockholm och sen dess är jag meganoga med att ställa klockor och hålla redan på när det är man ska göra det...

    Kram på sej!
    /s

    SvaraRadera