måndag, oktober 10, 2005

Ny vecka

Hejhopp!
Så var det ny vecka då. Jag är numera trött för jämnan vilket förmodligen är en av anledningarna till att det inte uppdaterats så frekvent här. Jag blir så matt och illamående av allt jäkla tåg- och bussåkande till och från Liljeholmen där jag alltså går på en typ av "kurs" att jag knappt står till upprättelse - plus att det finns ju naturligtvis ännu mindre tid till allt roligt man vill göra.
I alla fall så har vi lärt oss lite jobbsökarrelaterad presentationsteknik, fått lite input på våra ansökningshandlingar - CV och brev - samt blivit utsatta för en intervjusituation av en rekryteringskonsult som sedan lämnade synpunkter på vad vi sagt och gjort. Mycket intressant!
Nu skall vi alltså gå i som mest fyra veckor på detta ställe - under tiden skall vi försöka ragga tag i ett värdföretag som på sikt skall anställa oss. För att de ens skall vilja försöka är erbjudandet följande: Tillgänglig för dem upp till 30 timmar i veckan i 8-30 veckor - lite beroende på hur avancerade arbetsuppgifter det är frågan om. Utbildningsföretaget vi nu befinner oss hos tillhandahåller någon ösnakd typ av fortbildning och försäkringskassan betalar ersättning under tiden.
Sedan skall man ju bara lyckas övertala nåt företag att detta är en god idé...
Jag har ju dock ett på gång redan - återkommer när det är något mer påtagligt att komma med. Typ "klart!" eller "spolat!"
Hoppas, hoppas på positivt besked så klart.
I tisdags förra veckan blev vi matförgiftade så jag var hemma i onsdags. I torsdags var jag på fejkintervjun med rekkonsulten och blev fullkomligt avrättad. Jag hade skickat in handlingar på ett jobb jag egentligen inte var så jättesugen på och hon avslöjade mig på nolltid - hemskt men lärorikt plus att det kom fram lite andra bra åsikter om min person och vad jag borde göra istället för att söka jobb jag inte vill ha :-)
Framåt torsdag kväll var jag på riktig intervju för jobbet/traineeplatsen jag vill ha. Funkade bättre faktiskt. Gudskelov!
Fast det var på engelska :-)
Fredag kväll blev en liten utekväll med några gamla jobbarkompisar - vi var på snobbiga akkurat - äh, vet inte om det är så snobbigt men de serverar inte vodkaredbull - visste jag sedan tidigare - vilket min kropp nästan kräver om jag skall festa en fredag. Döm om min förvåning när de inte heller kan prestera en vanlig svensk cider (förklädd alkoläsk) utan bara har sån äcklig engelsk torr snuskig cider typ strongbow. Och jag som inte kan dricka öl utan att få sona det hårt dagen efter. Drinkar fick det bli - utom till maten då jag tog 1 öl i alla fall.
Jesus!
Jag hann i alla fall med sista pendeln hem.
I lördags försökte jag städa när jag vaknat till och igår var vi på treårskalas i Almunge hos Novas kusin. Och vips så var helgen slut!
Just det ja - idag fick jag besked om att min kamera troligen blir utbytt nu. Så nu väntar jag bara på frakthandlingarna och håller tummarna för att de inte ändrar sig och att Jaroslav (som INTE är min favorittekniker på Zieger) inte kommer i närheten av min kamera igen.
Gah! Vad klockan var mycket - jag måste sova på nätterna nu annars orkar jag inte. Kramogonatt //Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar