måndag, oktober 03, 2005

Huvudvärk

Idag började jag ju på nya "kursen". Det föranledde att jag fick lov att gå upp sex för att vara där i tid till klockan nio. *mörker*
Man är ju inte van liksom :-)
Sedan har vi (jag och den äkta mannen) gemensamt tagit det mogna beslutet att jag skall åka kommunalt dit - för att:

Spara bensinpengar (och mil på bilen)
Det är förmodligen hemska köer i tunneln mellan åtta och nio och man kommer för sent då
Det är dyrt att parkera på detta ställe

Därför köpte jag sådant månadskort i morse.

Nu sitter jag och undrar om det verkligen är så köigt på morgonen då. Tänk om det som tar över en timme (gå till pendeln från dagis, åka pendel, byta till buss, gå till kurslokal) med allmänna kommunikationer går på en halvtimma med bil?
Och sen samma åt andra hållet? Det är i så fall en förlust på en timma per dag. Tänk!
Nåja, det är säkert köigt...
En av anledningarna att jag sitter och har ångest över detta nu är att jag är på väg i säng och måste planera hur dags jag ska gå upp i morgon. Man kan ju minska marginalerna något när det inte är första dan :-)
Första dan kan man INTE komma försent. Men andra dagen är ju ingen katastrof...
Ytterligare en orsak till min ångest är att jag fortfarande mår lite lätt illa efter hemfärden - har jag nämnt att jag är det mest åksjuka som går i ett par skor?
Hoppas att jag är lite överansträngd så att det är därför jag mår tjyvit - annars har jag problem, tror jag. Då har jag lagt 600:- på ett månadskort som jag inte kan använda!
Nä - nu måste jag gå och sova lite, ovanligt tidigt för å vara jag. Jag har börjat ett nytt liv. Puss o gonatt!

3 kommentarer:

  1. Vad är det för kurs du går nu igen?

    Jo det blev HK på MC Donalds... dels det tjejerna fick i Happy Mealet samt att de fick köpa sig en varsin HK grej till där. ;)))

    Kraaaaaaam

    SvaraRadera
  2. Undrar som Marie, vad är det för kurs du går? Du har säkert berättat..

    Ang. bilen v kommunalt så gör du nog helt rätt, men kan man spara en hel timme per dag så kan man. Nästa månad, när ditt kommunala kort gått ut, kanske du tar bilen iallafall ;-)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Blä, jag förstår dig, jag hatar verkligen att åka komunalt.
    Då betalar jag gärna lite mer för att det ska gå fortare och jag ska slippa vänta (I hate att vänta) haha!
    Men du, vad är det för kurs jag missat att du går?

    Kram
    s a n d i

    SvaraRadera