onsdag, november 02, 2005

Jag - en skräpmamma

Ja, jisses!
Jag är sååååå trött på att laga mat. Nu har jag lagat mat på vardagkvällarna i tre veckor. Det är jag INTE van vid. Normalt så gör ju Håkan det när han har morgonvecka - men förra veckan höll hann ju på helt frenetiskt med att gjuta golvet ute i garaget/festlokalen/whatever så jag kunde inte gärna tvinga honom att laga mat också.
Jag hade ju hellre gjutit och fixat än lagat mat men han är ju lite bättre och snabbare på det så det gick ju inte. Han är i o f s bättre och snabbare på att laga mat också...
Men detta har fått till följd att jag är inne på min tredje vecka och alla ideer är slut, humöret är slut och jag är slut.
Så idag efter dagis så åkte vi och handlade på McD bara för att jag var lat. Stackars barn - hon kommer att få skörbjugg och förmodligen bli tvungen att gå i terapi för att bearbeta detta oerhörda svek.
Det låg åtminstone en bil i hemskahappymealet.
Den hade grön innerbelysning.

Jag försöker städa i vårt arbetsrum ikväll. Det är nästan oöverstigligt då det lämnats åt sitt öde så länge. Nu har jag burit ut en massa saker och ställt i resten av huset för att få plats att röra på mig och "få ordning". Tyvärr så tar allting längre tid än man kan förvänta sig så det slutar antagligen med att jag till slut får kasta in allt där igen framåt helgen när vi får gäster utan att ha hunnit genom alla högarna och så är nästan allt förgäves...
Been there, done that... before...
Men vem vet - nu skall jag titta på slutet på Roomservice så kanske jag får nya krafter.
Nano nano //Anna

2 kommentarer:

  1. Aha, är det slut på HK i Happy mealet nu? ;)

    Stuvad potatis är så-å gott både denna som jag hade recept på på min sida samt den vanliga som man bla kan äta till isterband. Mums.


    Kraaaaaaaaam på dig vännen!

    SvaraRadera
  2. Visst är det trist att laga mat!? Jobbigast när man måste ha fantasi till mat två gånger om dagen! Skönt med dagis som utfodrar de små, med varierad och nyttig kost ;) Jag åkte själv till McD häromdagen för jag inte orkade laga mat, vi har 2 mil dit... Men då fick de trötta barnen en tupplur också. Nytta och nöje :)
    //Julia

    SvaraRadera